Nijmegen, 28 januari 2014 – Aia Software, leverancier van het ITP Document Platform, is opnieuw een strong performer in het rapport The Forrester Wave: Document Output For Customer Communications Management, Q1 2014” (DOCCM). Aia Software behoort tot de selectie van slechts elf leveranciers worldwide die voldoen aan de criteria van Forrester om opgenomen te worden in dit overzicht.

We zijn erg blij dat we in dit nieuwe rapport gewaardeerd worden als een Strong Performer met topscores in de beoordeling op ‘product strategy’, ‘business empowerment and template management’ en ‘workflow, implementation and reporting’. Voor ons betekent dit de erkenning van Aia Software als een volwassen en leidende speler in de CCM-markt,” geeft Paul Dirven, mededirecteur van Aia Software, aan.

Het Forrester-onderzoek beloont de klantgerichtheid van Aia Software: “De referenties noemen de sterke support, kosteneffectiviteit en snelle reactietijd van Aia Software. Het product heeft een goede versiecontrole, gecombineerde browser en een thick client-ondersteuning voor mobiele werkers.

Jeroen Huinink, CTO Aia Software voegt hieraan toe: “Forrester stelt in de Wave van januari 2014 dat veel van de leveranciers zich richten op klantcorrespondentie. Dit snel groeiende segment ‘interactieve’ DOCCM levert organisaties namelijk een snelle return of investment. Met ITP kan een medewerker een document opzoeken, informatie toevoegen of selecties maken die de output veranderen en personaliseren op ieder platform. En zoals Forrester zegt in het rapport: ‘Mobile is een sterk punt van Aia Software, door gebruik te maken van HTML5 is 60% van de kern CCM functies beschikbaar vanaf een mobiel apparaat.’ Als Aia Software hebben we hard gewerkt aan onze mobiele strategie en het is goed om te zien dat deze keuze onafhankelijk wordt bevestigd.

Paul Dirven: “Onze belangrijkste strategie op dit moment is de leider worden in Customer Communications Management (CCM) in Europa en erkend worden als een Strong Performer sterkt ons in deze ambities. Met ITP maken we gebruik van business applicaties zoals SAP en Microsoft Dynamics en Microsoft SharePoint voor het ophalen van metadata om tot individuele profielen te komen die de basis vormen voor alle klantcommunicatie.

Van de redactie:

Voor organisaties die weinig ervaring hebben met automatiseringsoplossingen voor Customer Communication Management (CCM):

Forrester Research defines DOCCM as “Software used to compose, format, personalize, and distribute content to support physical and electronic customer communications and improve the customer experience” and suggested that document output needs can be divided into structured, interactive, and on-demand processes defined as follows:

Structured Output runs in batches, often in large volumes. Structured output is scheduled, consistently formatted, and sent as part of a service relationship (much like phone bills and brokerage statements); it also includes batch digital or offset print runs”.

Interactive Output marries custom content or data with preset structure. Interactive output requires the human touch, often matching variable customer data with structured forms or templates, providing a more individualized output; examples include customer correspondence and negotiated documents like group insurance policies or derivative and margin contracts”.

On-Demand Output is triggered by multichannel requests. Events from the Web, fax, phone, email, transactional systems, or enterprise applications drive on-demand output, and on-demand events may also be initiated by a human being via a keystroke, as in call center correspondence”.

Heeft uw organisatie te maken met veel klantcommunicatie op basis van documenten dan kunnen CCM oplossingen u ondersteunen bij het efficiënter en effectiever inrichten van deze processen.

Rate this post

Print Friendly