’s-Hertogenbosch, 6 januari 2014 – Onder de noemer ‘Het leren van morgen begint vandaag’ organiseert Ricoh voor scholen in het voortgezet onderwijs The Learning Challenge. Bij deze competitie worden scholen uitgedaagd om na te denken over hoe ze digitale middelen in kunnen zetten om leren nog leuker, boeiender en persoonlijker te maken. Met deze competitie wil Ricoh innovatie en technische ontwikkelingen binnen het onderwijs stimuleren. Bij de winnende school wordt een pakket met een breed scala aan digitale middelen ter waarde van 50.000 euro geïmplementeerd. De wedstrijd gaat op 6 januari 2014 van start. Tot 10 maart 2014 kunnen geïnteresseerde scholen zich aanmelden. In mei 2014 wordt de winnaar bekend gemaakt.

The Learning Challenge wordt dit jaar voor de eerste keer georganiseerd. Jeroen Spierings, Market Development Manager Onderwijs bij initiatiefnemer Ricoh Nederland, licht toe: “Bij Ricoh geloven we dat ontwikkelingen als gevolg van digitalisering toegevoegde waarde kunnen bieden voor het onderwijs. Niet digitaliseren om mee te doen aan bepaalde trends, maar om het onderwijs daadwerkelijk beter en leuker te kunnen maken. Bij deze competitie willen we scholen uitdagen om na te denken over de toekomst van het onderwijs en hiervoor een creatief voorstel te schrijven. Hoe kunnen technologische hulpmiddelen een rol spelen bij het aanbieden van onderwijs, maar ook bij het verwerken van de lesstof? We vragen de scholen ons te laten zien hoe zij deze middelen op een innovatieve manier op hun school zouden willen inzetten. Het voorstel dat het hoogst scoort op het gebied van creativiteit, haalbaarheid en innovatiekracht, wint een prachtig pakket aan digitale leermiddelen. Op deze manier willen we scholen helpen bij de overgang naar een meer digitale leeromgeving.”

The Learning Challenge

Door deel te nemen aan de wedstrijd maken scholen kans op het winnen van een pakket met digitale middelen. De hoofdprijs bestaat uit digitale middelen ter waarde van 50.000 euro. Naast de hoofdprijs worden er een publieksprijs en aanmoedigingsprijzen toegekend. Iedere finalist wint een prijs. Het pakket bevat technologische hulpmiddelen die de school kan inzetten om het leren te verrijken en het onderwijs persoonlijker te maken, zoals een video leertafel, een iPad tafel, video conferencing systemen, projectoren en een interactief whiteboard.

 

Geïnteresseerde scholen kunnen tot 10 maart aanstaande hun voorstel met begeleidende motivatie voor deelname indienen via de website. Deze voorstellen worden beoordeeld door de vakjury, bestaande uit: Alexandre Peltekian (bestuursvoorzitter Gearhing), Ronald van den Hoff (Owner Seats2Meat.com), Maarten Thissen (Head of Human Technology Haagsche Hogeschool), Norbert van Halderen (Directeur Ricoh Academy), Marien Baerveldt (oprichter De Universiteit), Jan Willem van den Bos (leraar van het jaar 2013 (geschiedenis)) en Daniella Overbeek (Kennisnet).

De finalisten worden rond 17 maart 2014 bekend gemaakt. Zij worden vervolgens gedurende de maanden maart en april door Ricoh begeleid bij het uitwerken van een concreet implementatieplan. Begin mei worden de uiteindelijke plannen beoordeeld door de vakjury en wordt – mede met publieksstemmen via internet – de winnaar bekend gemaakt. In de zomer volgt vervolgens de implementatie van het winnende voorstel.

Meer informatie en aanmelden: www.learningchallenge.nl

Rate this post

Print Friendly