Met de digitalisering van documentstromen neemt het afdrukvolume in kantoren in de komende jaren zienderogen af. Hierdoor zien printer leveranciers zich genoodzaakt om de bakens te verzetten. Xerox investeert al enkele jaren in een nieuw services portfolio, waaronder Managed Document Services, Business Process Outsourcing, IT Services en Customer Care Services. 

Origineel persbericht:

Breukelen, 20 december 2013 – Xerox kondigt de overname aan van het Duitse Invoco Holding GmbH, specialist op het gebied van Duitstalige customer care-services. Hiermee breidt Xerox haar customer care in Europa verder uit. De transactie zal naar verwachting plaatsvinden na voltooiing van de gebruikelijke voorwaarden.

Door de overname krijgen klanten van Xerox wereldwijd toegang tot de Duitstalige customer care-services van Invoco en kan Invoco haar services ook aanbieden in andere Duitstalige landen, waaronder Zwitserland en Oostenrijk. Anderzijds profiteren de klanten van Invoco nu van het brede business process outsourcing (BPO-) aanbod van Xerox, waaronder het bestaande customer care-aanbod van Xerox verspreid over 175 contactcenters in meer dan 30 talen.

Invoco’s hoofdkantoor is gevestigd in Hamburg. Het bedrijf heeft 1800 medewerkers in dienst met ruime ervaring binnen de kabelindustrie, waarmee Xerox eveneens een markt toevoegt aan haar customer care-kennisgebieden, waaronder telecom, transport, technologie, retail en reizen. Het managementteam van Invoco blijft onveranderd en onder leiding van Rainer Diekmann, de CEO en mede-oprichter van Invoco. Wanneer de overname een feit is, zal het bedrijf zichzelf presenteren als ‘Invoco, a Xerox company’.

“De diensten van Invoco sluiten naadloos aan op onze huidige activiteiten. Op dit moment breiden we ons BPO-aanbod in Duitsland verder uit, terwijl we tegelijkertijd onze Europese customer care-strategie verder uitrollen”, aldus Simon Verzijl, group president Xerox commercial business process outsourcing in Europa. “We hebben ons als gezamenlijk doel gesteld om de service en capaciteit in Europa verder uit te breiden voor nieuwe en bestaande lokale markten en multinationale klanten.”

De acquisitie van Invoco is een volgende stap in een reeks eerdere overnames op het gebied van customer care services in Europa, waaronder Unamic/HCN (Benelux) in 2011, en WDS (Groot-Brittannië) en XL World (Italië) in 2012. Met de Duitstalige capaciteit van Invoco breidt Xerox haar taalaanbod verder uit. Nu zijn er contactcenters in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België, Turkije, Tsjechië, Roemenië, Italië en Albanië

 

Rate this post

Print Friendly