’s-Hertogenbosch, 18 oktober 2013 – Hoe kunnen social media ondernemers helpen bij het benutten van kansen in economisch moeilijke tijden? Op welke manier kunnen grafische bedrijven werken aan een succesvolle toekomst voor hun onderneming en inspelen op nieuwe behoeften van klanten? Hoe kunnen communications service providers klantcommunicatie inzetten om hun klanten aan hen te binden? Welke voordelen biedt flexibilisering van kosten aan financiële professionals? Deze en andere vraagstukken stonden centraal tijdens #inbeeld: een serie events van Canon. Haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch was één maand lang het decor van maar liefst 22 events waarbij vooraanstaande gastsprekers zich bogen over allerlei boeiende thema’s. Ruim 1.700 gasten uit verschillende branches waren bij deze drukbezochte bijeenkomsten aanwezig.

Canon heeft in de afgelopen maanden haar organisatie vernieuwd. Zo is het hoofdkantoor verhuisd van Amstelveen naar ’s-Hertogenbosch en heeft zij haar producten- en dienstenportfolio sterk uitgebreid. Dit was aanleiding een reeks evenementen te organiseren die volledig in het teken stonden van een hernieuwde kennismaking met klanten. Aan de basis van deze bijeenkomsten stonden specifieke vraagstukken die bij klanten leven. Zo kwamen tal van sprekers uit de top van het Nederlandse bedrijfsleven aan het woord en waren bezoekers getuige van boeiende betogen over relevante marktontwikkelingen. Ook kregen zij aansprekende voorbeelden uit de praktijk en maakten ze kennis met concrete toepassingen.

Platform voor kennisuitwisseling

“Het is de eerste keer dat we een reeks events hebben georganiseerd die volledig in het teken stonden van onze klanten en de ontwikkelingen in de markt die voor hen relevant zijn. Tijdens #inbeeld stonden hun organisaties en processen centraal met als doel samen te ontdekken welke uitdagingen zij in hun vakgebied kunnen aangaan”, vertelt Joop van Boerdonk, algemeen directeur van Canon Nederland. “We hebben #inbeeld georganiseerd om klanten een platform te bieden voor kennisuitwisseling en discussie over relevante en actuele thema’s. Hierbij hebben we onze kennis, oplossingen en producten ingezet om een echte Canon-experience te creëren. Gezien de positieve reacties zijn we er goed in geslaagd duidelijk te maken dat Canon weet wat onder haar doelgroepen leeft en dat we een volwaardige gesprekspartner zijn. Canon heeft meer te bieden dan hardware en we hebben ons aanbod sterk uitgebreid met nieuwe hoogwaardige oplossingen voor zowel de zakelijke als de consumentenmarkt.”

#inbeeld: feiten en cijfers

De #inbeeld-evenementen hebben geresulteerd in:

  • 22 drukbezochte events, zowel voor B-2-B-klanten als voor partners en distributeurs van B-2-B- en B-2-C-producten
  • Ruim 1.700 gasten waren bij de bijeenkomsten aanwezig
  • Tijdens #inbeeld zijn meer dan 2.000 tweets gepost door bezoekers en sprekers en was #inbeeld op één dag zelfs 2 uur lang ‘trending topic’ in Nederland
  • Meer dan 1.700 bezoekers kregen bij vertrek een eigen personal magazine mee met een professionele coverfoto van zichzelf en een verslag van de dag, ter plekke geproduceerd door Canon
  • Canon heeft tijdens de events enkele honderden auto’s gewassen als extraatje voor de bezoekers

 

Rate this post

Print Friendly