’s-Hertogenbosch, 30 september 2013 – Veilig, snel en probleemloos printen op elk tijdstip, vanaf elke locatie en vanaf ieder device. Met Ricoh myPrint is dit mogelijk zonder dat gebruikers zijn aangesloten op een bedrijfsnetwerk. Ricoh, specialist op het gebied van IT en documentmanagement, heeft de mogelijkheden van myPrint, als onderdeel van haar totale aanbod op het gebied van mobiel printen en Managed Document Services (MDS) uitgebreid. Hierdoor wordt mobiel printen zonder zorgen over netwerk, veiligheid en afrekenmodellen nu mogelijk in vele sectoren en voor vele doeleinden.

Razendsnelle technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen als Het Nieuwe Werken en BYOD (bring your own device) zorgen ervoor dat de manier waarop wordt gewerkt sterk verandert: het traditionele kantoor is verleden tijd. Onderzoek van IDC toont bijvoorbeeld aan dat in 2015 vijftig procent van de zakelijke smartphone- en tabletgebruikers print vanaf een mobiel apparaat in de kantooromgeving. Hetzelfde onderzoek toont aan dat gebruikers vaak niet weten hoe vanaf hun mobiele apparaat geprint kan worden, terwijl hier wel behoefte aan is. Ricoh speelt in op deze ontwikkelingen door oplossingen te bieden waarmee informatie apparaat-onafhankelijk ‘anytime, anyplace, anywhere’ eenvoudig kan worden geprint, zelfs zonder aangesloten te zijn op het bedrijfsnetwerk of zonder vooraf een printerdriver te installeren. Een verbinding met internet is daarbij voldoende.

De dienstverlening van Ricoh op het gebied van mobiel printen omvat oplossingen waarmee het middels Apple’s AirPrint en de eigen Ricoh-SmartDevicePrint en myPrint app mogelijk is om eenvoudig en veilig e-mail, foto’s, webpagina’s en documenten op een Ricoh multifunctionele printer af te drukken vanaf smartphone, tablet of notebook, zonder drivers of software te installeren. De app zoekt daarbij zelf naar geschikte Ricoh printers en is zeer eenvoudig in gebruik.

Ricoh myPrint is ontwikkeld voor organisaties met een moderne bedrijfsvoering die efficiënt(er) willen werken en extra service willen bieden aan interne en externe doelgroepen. Denk daarbij aan onderwijsinstellingen die mobiel printen voor studenten en medewerkers mogelijk willen maken. Maar ook voor retailorganisaties zijn er vele mogelijkheden om hun klanten extra service te bieden op de winkelvloer. In alle gevallen is het mogelijk om eenvoudig –indien gewenst- een betalingsmodel te integreren. Medewerkers of andere gebruikers kunnen daarbij, op basis van een online op te waarderen printtegoed, afdrukken maken. De betaling met iDEAL of online pre-paid vouchers loopt via Ricoh zodat organisaties geen administratie hoeven bijhouden. Bijkomend voordeel is dat door het inzichtelijk maken van de kosten men veel bewuster omgaat met printen.

Ricoh myPrint is beschikbaar in diverse varianten en beheervormen; van on-premise tot hybride en volledig hosted. Zo kunnen organisaties ervoor kiezen om alles in eigen beheer te houden, de verantwoordelijkheid voor bepaalde onderdelen bij Ricoh te leggen of het gehele proces uit te besteden. In dit laatste geval zorgt Ricoh voor het beheer van de totale printoplossing en de afhandeling van het betalingsverkeer en ontzorgt de klant hierbij volledig. Het is zelfs mogelijk om de eerstelijnshelpdesk bij de klant uit handen te nemen.

“Welke oplossing voor mobiel printen de klant ook kiest, het past altijd bij een bedrijf met een moderne bedrijfsvoering dat efficiënter wil werken en zijn medewerkers en gasten of cliënten gastheerschap wil bieden door eigen devices te ondersteunen”, legt Erica van den Biggelaar, Product Marketeer bij Ricoh Nederland, uit. “Door een beter overzicht en grip op het printverbruik én de mogelijkheden die het betalingssysteem bieden, worden kostenbeheersing, duurzaamheid, flexibiliteit en reducering van administratieve werkzaamheden gerealiseerd en neemt Ricoh de klant veel uit handen. Het is direct toepasbaar en past binnen een bestaande, veilige IT-infrastructuur.”

 

Rate this post

Print Friendly