Hoofddorp, 12 augustus 2013 – OpenText, een wereldwijde marktleider op het gebied van Enterprise Information Management (EIM), heeft aangekondigd dat het de partner op het gebied van BPM-technologie, ICCM Solutions – een toonaangevende leverancier van proces-applicaties op basis van het OpenText Business Process Management (BPM)-platform, heeft overgenomen. ICCM Solutions uit Malmesbury, Verenigd Koninkrijk heeft wereldwijd ongeveer 200 klanten die hun oplossingen inzetten, waaronder twee van de vijf grootste servicedesks ter wereld.

De combinatie van ICCM’s kennis op het gebied van het leveren van op componenten gebaseerde applicaties met OpenText’s toonaangevende BPM-platform, betekent dat OpenText de eerste leverancier is die een business proces applicatie framework biedt waarmee procescomponenten eenvoudig worden hergebruikt in BPM-implementaties. Door gebruik te maken van een proces applicatie framework in plaats van codering is het mogelijk om zeer snel nieuwe verticale en horizontale procesgebaseerde toepassingen te creëren binnen een tijdbestek van 30 dagen. Op basis van een bibliotheek van herbruikbare servicecomponenten bij het inzetten van diverse bedrijfsbrede procesgebaseerde applicaties, kunnen klanten nu nieuwe diensten introduceren of bestaande diensten 25% sneller verbeteren in vergelijking tot de traditionele BPM-benaderingen. Met een snellere implementatie van Smart Process Applications helpt OpenText haar klanten om snel hun doelstellingen en procesverbeteringen te bereiken.

OpenText Assure for IT Service Management (ITSM) aangekondigd

Gebruikmakend van best practices en leiderschap van ICCM in IT servicemanagement-oplossingen kondigt OpenText de onmiddellijke, wereldwijde beschikbaarheid van OpenText Assure for ITSM aan, de nieuwste procesapplicatie speciaal ontwikkeld voor IT servicemanagers. Deze nieuwe applicatie beheert het gehele IT-services leveringsproces – van aanvraag en ticket generatie tot en met onderzoek, analyse, probleemoplossing en kennis vastleggen. OpenText Assure for ITSM biedt superieure procesbesturing, maatwerk, alsook snellere ontwikkeling en integratie. Voor het aanbieden van een snelle en voorspelbare implementatie biedt OpenText Assure for ITSM de mogelijkheid om te gaan met een breed scala van service requests die variëren in omvang en reikwijdte. Of het volume laag of hoog is, OpenText Assure for ITSM is geschikt om dagelijkse maximaal tot tienduizenden serviceaanvragen te verwerken.

“Als OpenText partner hebben klanten van ICCM al meer dan tien jaar de kracht van OpenText’s MBPM ervaren als basisplatform voor ICCM’s proces applicatie framework,” zei Muhi Majzoub, OpenText senior vice president engineering. “ICCM’s krachtige Assure framework en applicaties voor IT Service Management en HR-diensten past naadloos in onze bestaande BPM-oplossingen. Door de krachten te bundelen met ICCM zullen onze gezamenlijke klanten het beste van beide werelden krijgen. OpenText is nu in staat om de levering van nieuwe procesapplicaties die integreren onze EIM portfolio verder te versnellen. We zijn blij met deze deal en verwelkomen de medewerkers en klanten van ICCM bij OpenText.”

De out-of-the-box servicecomponenten van OpenText Assure for ITSM bieden een stabiel Information Technology Infrastructure Library (ITIL) gebaseerd service delivery framework dat de oplossing weerspiegelt als de ‘best practices’ voor IT service excellence. Door de integratie van de serviceonderdelen van OpenText Assure for ITSM met OpenText’s toonaangevende MBPM platform zijn de service managementoplossingen robuust en flexibel.

“IT-serviceorganisaties worden voortdurend geconfronteerd met een toenemende reeks van uitdagingen; ze worden geacht een uitgebreid pallet van toepassingsgebaseerde services te bieden aan werknemers, in combinatie met krimpende budgetten en versnelde time-to-market verwachtingen”, zegt Nathaniel Palmer, redacteur van BPM.com en executive director van de Workflow Management Coalition. “IT Service Management (ITSM) is al lang een logisch doelgebied voor BPM, maar succesvolle adoptie werd tegengehouden door te eisen dat klanten de bijbehorende processen, formulieren en rapportages ontwikkelen. OpenText heeft door deze kwestie aan te pakken een belangrijke sprong voorwaarts gemaakt met volledig ingebouwde, out-of-the-box configuraties die naadloos integreren met OpenText’s ECM en CEM portefeuilles. Assure biedt een duidelijk voorbeeld van hoe OpenText zich blijft bewijzen als een leider in Smart Process Applications.”

Beschikbaarheid

OpenText Assure en de nieuwe ITSM procestoepassing zijn per direct verkrijgbaar; rechtstreeks via OpenText, evenals via haar wereldwijde partners.

Als een van de vijf pijlers van OpenText’s Enterprise Information Management (EIM) strategie, leveren OpenText Business Process Management (BPM) oplossingen verbeterd zakelijk inzicht, hogere processnelheid en meer business impact door middel van strategische planning, automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen. Dankzij de proces- en case-managementoplossingen kunnen werknemers efficiënter werken, worden complexe processen verbeterd en worden de zakelijke doelstellingen beter gehaald door real-time inzicht in de bedrijfsvoering.

 

Rate this post

Print Friendly