Hilversum, 15 juli 2013 – Vodafone selecteert Inter Access als partner voor de migratie en het beheer van Office 365 voor de kleinzakelijke markt. Vanaf juni 2013 biedt Vodafone zijn mkb-klanten van vijf tot 250 medewerkers deze dienst van Microsoft aan. Office 365 bestaat uit alle Office-applicaties geleverd vanuit de cloud. Hierdoor hebben bedrijven overal en altijd toegang tot de meest actuele versie van deze software. Vodafone wil zijn klanten begeleiden en ondersteunen bij het migreren naar, en het optimaal gebruiken van de Office-applicaties vanuit de cloud. Inter Access, meervoudig Gold Partner van Microsoft, is hierbij geselecteerd als implementatie- en beheerpartner.

Vodafone biedt de Office 365-diensten aan via directe en indirecte kanalen. Het telecombedrijf maakt hierbij gebruik van de door Microsoft gehoste oplossing. De dienstverlening van Inter Access op het gebied van Office 365 sluit naadloos aan bij wat Vodafone verwacht van het partnerschap. De combinatie van het bestaande WerkPlek 2.0-partnerschap van Vodafone en Inter Access met Office 365 vormt voor bedrijven een ideaal model om door te groeien naar een volledige informatie- en communicatieoplossing. Zo’n oplossing is opgebouwd uit standaardbouwblokken, zoals Office 365 en SharePoint, maar het platform biedt ook de mogelijkheid om extra diensten aan te bieden. Voorbeelden hiervan zijn OneNet als cloud-telefonieplatform en vaste en mobiele datacommunicatie, en devices en device-management. Hierdoor kan Vodafone bedrijfsapplicaties als ‘water uit de kraan’ aanbieden.

Een goed voorbeeld van de flexibiliteit van het modulaire platform is SharePoint. Met deze applicatie ondersteunt een bedrijf met name informatiedeling, samenwerking en (eenvoudige) workflows. Inter Access kan, in samenspraak met de Vodafone-klant, op basis van beschikbare templates of standaard Inter Access-oplossingen toepassingen configureren, die tegemoetkomen aan specifieke samenwerkingseisen. Voorbeelden van deze oplossingen zijn projectportalen, social intranet en portalen die het plannen en voorbereiden van, en actieve papierloze deelname aan vergaderingen ondersteunen.

“Inter Access is op het gebied van WerkPlek 2.0 een bewezen partner van Vodafone. Hierbinnen vormt Office 365 een belangrijk bouwblok”, zegt Hans den Hartog, algemeen directeur van Inter Access. “Wij kijken uit naar een verdere verdieping van onze bestaande relatie met Vodafone. Inter Access is een partij die in een continue dialoog met Vodafone wil zoeken naar mogelijkheden om de klanten van Vodafone te voorzien van toegevoegde waarde.”

 

Rate this post

Print Friendly