Op 6 juni jl. beleefde de jaarlijkse Benelux gebruikersconferentie van OpenText zijn vijfde editie in het Evoluon. De nieuwe naam, OpenText EIM Day Benelux, weerspiegelt de verschuiving van Content Management naar Enterprise Information Management (EIM). Meer dan 400 genodigden kwamen in Eindhoven bijeen voor een update over de nieuwste EIM-strategieën en de visie van OpenText over hoe ‘business transformation’ verder uit te rollen binnen organisaties.

“EIM is een reis – vergelijkbaar met ERP in de afgelopen decennia. Het gaat over het automatiseren van processen voor ongestructureerde informatie en het samenbrengen van gestructureerde en ongestructureerde informatie. Dit alles om kosten en complexiteit te verminderen, gezonde zakelijke besluitvorming mogelijk te maken en de concurrentiepositie te verbeteren”, aldus Christian Hadenius, Vice President Sales, Noord-Europa.

Een gevarieerd programma met naast de keynotes-sessies, in totaal 24 breakoutsessies, waaronder een aantal succesvolle klantcases van onder andere: Akzo Nobel, Arval en Kiwa.

Kevin Cochrane, Chief Marketing Officer van OpenText, sprak in zijn keynote over de ‘Digital Transformation’ die organisaties op dit moment doormaken: “Om niet overweldigd te raken door de enorme hoeveelheden informatie, is het van belang dat organisaties hun businessmodellen opnieuw bekijken. Content is King en zal dit altijd blijven. Het beheren van informatie, waarvan 80% ongestructureerd, is en blijft dan ook cruciaal. De OpenText EIM-suite is gebaseerd op de vijf strategische pilaren: Enterprise Content Management, Business Process Management, Customer Experience Management, Information Exchange en Discovery. EIM brengt structuur in het ongestructureerde.”

Walter Köhler, Senior Vice President, Worldwide Professional Services bij OpenText, behandelde in zijn keynote de innovaties binnen de vijf strategische pilaren van de EIM-suite. “We hebben veel geïnvesteerd in businessapplicaties, want aan alleen software heb je als organisatie niets. Binnen de ECM-pilaar lag de focus bijvoorbeeld vooral op ‘mobility’ en bij CEM op social media-mogelijkheden. Maar ook een hele nieuwe reeks van business-service-applicaties voor OpenText Assure en betere integratie van Provision binnen de suite.”

De laatste plenaire customercase van de dag was een levendige en heldere duopresentatie door de heren Stéphane Haelterman en Laurent Bouziani van een van de grootste klanten van OpenText: de Belgische Spoorwegen (NMBS) die hun ‘journey to EIM’ graag wilden delen.

Feestelijke afsluiting van de dag was de uitreiking van de Customer EIM Day Awards door Simon Harisson (Senior Vice President Sales, EMEA). Er zijn drie klanten verkozen tot Best EIM Project of the Year. De award voor ‘Best Practice’ ging naar KPN. De Global Reach Award was voor Philips en de Most Innovative Award ging naar NMBS.

Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText, kijkt terug op een succesvolle en enerverende dag met een opkomst van ruim vierhonderd EIM-professionals. “EIM Day Benelux was de laatste in de rij van de 22 events van OpenText wereldwijd. Een event met volop gelegenheid om te netwerken, belangrijke OpenText-partners te ontmoeten en volledig op de hoogte te zijn van onze EIM-roadmap. ”

EIM Day Benelux werd mede mogelijk gemaakt door OpenText-Business Partners, zoals: Microsoft, SAP, Delaware Consulting, Accenture, Capgemini, Deloitte, I.R.I.S., Nokavision, The Consultancy Firm, Ariba, Cassia, One Fox en XCenter.

 

Rate this post

Print Friendly