Tijdens Overheid & ICT heeft Decos de allernieuwste versie van haar innovatieve Klant Contact Systeem vrijgegeven. Op donderdag 25 april werd het Decos KCS 2.0 gereleased, met spraakmakende nieuwe functionaliteiten. Zo is het systeem uitgebreid met telefoonintegratie, bezoekersbegeleiding, integratie van GBA-V, Microsoft Lync en kassa-integratie. Petra Bulk (projectleider Dienstverlening) en John Bijnen (applicatiebeheerder) van de gemeente Weert, hebben verteld hoe de KCC afdeling met het KCS snel en effectief antwoord kan geven aan al haar burgers.

Op de vakbeurs Overheid & ICT presenteerde Decos alle nieuwe functionaliteiten van haar innovatieve Klant Contact Systeem. Hoe handig is het als u gebeld wordt en direct alle relevante informatie van de beller op het scherm verschijnt! Zoeken in meerdere applicaties is nu niet meer nodig, want alles is overzichtelijk te vinden in één programma. De gemeente Weert werkt sinds een jaar naar volle tevredenheid met het Decos KCS. “Decos biedt het meest complete en meest gebruiksvriendelijke KCS,” aldus de gemeente Weert. “Een KCS vereist dat de informatie uit alle diverse applicaties daadwerkelijk wordt ontsloten vanuit 1 centraal systeem. Met Decos is het mogelijk om de dienstverlening naar burgers sterk te verbeteren, dankzij de ondersteuning van een goed KCS.”

Over het Decos KCS

Het Klant Contact Systeem van Decos is één compleet systeem om alle informatiebronnen binnen een organisatie met elkaar te verbinden. Het KCS van Decos is zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief en biedt een centrale ingang voor gebruikers om ál het klantcontact af te handelen. Bovendien is Decos het meest open klant contact systeem op de markt dat met willekeurig welk ander zaaksysteem kan koppelen.

Met het Decos KCS hebben front office medewerkers – zowel van het call center als aan de balie – direct inzicht in alle klantinformatie uit talloze bronsystemen. Zo kunnen zij burgers gemakkelijk opzoeken in diverse systemen, maar ook direct documenten uit het DMS of zaaksysteem erbij pakken of veel gestelde vragen raadplegen. Daarnaast kunnen zij documenten die fysiek worden ingeleverd aan de balie meteen toevoegen aan het DMS en het zaaksysteem. Bovendien is het mogelijk in het KCS de status van een zaak te raadplegen en direct zaken aan te maken. Zo kunnen klantvragen aan de telefoon of balie vele malen sneller beantwoord worden.

Niet alleen de front office heeft veel profijt van het KCS. Ook de back office ervaart direct de voordelen, omdat het systeem tevens gebruikt kan worden voor het verwerken van gegevens. KCC medewerkers maken terugbelnotities voor collega’s, zetten intern opdrachten uit en maken een zaak aan: alles direct vanuit het KCS. Door de integratie met het DMS en het zaaksysteem worden dergelijke processen vanuit de front office aan de back office automatisch in gang gezet – en direct goed opgeslagen. Daarmee wordt hun werk vele malen efficiënter dankzij het Decos KCS!

 

Rate this post

Print Friendly