Hoofddorp, 7 februari 2013 – OpenText, toonaangevend leider van Enterprise Information Management-oplossingen (EIM), heeft bekend gemaakt dat industrieveteraan Kevin Cochrane tot het bedrijf is toegetreden als Chief Marketing Officer. In deze functie is Cochrane wereldwijd verantwoordelijk voor de strategische planning en implementatie van de marketing voor OpenText binnen de Enterprise Information Management markt. Naar verwachting zal die markt in de komende vier jaar naar $19 miljard groeien. Als lid van het Executive Leadership Team van OpenText rapporteert Cochrane rechtstreeks aan OpenText President en CEO, Mark J. Barrenechea.

“Kevin is een zeer hoog aangeschreven marketing executive en brengt voor OpenText een enorme hoeveelheid ervaring binnen op het gebied van product- en solution marketing”, aldus OpenText CEO Mark J. Barrenechea. “Als onze nieuwe CMO brengt Kevin passie voor het merk, klanten, producten en verkoopmogelijkheden. Ik ben blij dat hij deel gaat uitmaken van ons executive team en kijk ernaar uit om met hem samen te werken.”

“In vele jaren heb ik OpenText zien uitgroeien van één van de vele ECM-leveranciers tot de sterke 1,2 miljard dollar EIM-leider van dit moment,” stelt Cochrane. “Met het toenemende gebruik van sociale media, een groeiend aantal mobiele apparaten en een grotere afhankelijkheid van de cloud, is er een enorme behoefte bij organisaties om de groeiende hoeveelheden bedrijfsinformatie beter te beheren en actie op te kunnen ondernemen. OpenText is zeer goed gepositioneerd voor verdere snelle groei en leiderschap van de EIM-markt. Ik ben vereerd om deel uit te gaan maken van het OpenText-team van Mark en ik kijk ernaar uit om mijn jarenlange strategische marketingervaring in te zetten voor het verder uitbreiden van de wereldwijde merknaam OpenText en de weg van OpenText naar dominantie in de EIM-markt te continueren.”

Sinds 2010 bekleedde Cochrane een aantal zeer succesvolle senior executive functies bij Adobe Systems, Inc. Als Vice President, Product Marketing voor de Digital Marketing Business Unit van Adobe was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde product marketing en management voor Adobe Web Experience Management. Hij hield na de overname van Day Software ook toezicht op de integratie met andere Adobe-productlijnen en de evolutie ervan in de Digital Marketing Business Unit.

 

Voorafgaand aan Adobe was Cochrane Chief Marketing Officer bij Day Software, Inc, waar hij leiding gaf aan marketinginitiatieven en samen met de CEO en CFO de bedrijfsvoering herstructureerde, waaronder het opzetten van een nieuwe wereldwijde verkoop- en serviceorganisatie voor de herlancering van Day op de wereldmarkt.

 

Rate this post

Print Friendly