’s-Hertogenbosch, 24 januari 2013 – Aquima en Everest zijn officieel twee zelfstandig opererende organisaties. Sinds 1998 ontwikkelde Everest het product Aquima, de regelgedreven Business Process Management (BPM) Suite. Aquima gaat vanaf nu verder als internationaal opererende horizontale softwareleverancier. Everest positioneert zich als onafhankelijke partner voor automatisering van kennisintensieve en klantgerichte processen in verticale Nederlandse markten. De separatie verstevigt de positie van beide organisaties, brengt focus aan in hun core business en maakt verdere groei en ontwikkeling mogelijk.

Het BPM-segment is op dit moment één van de snelst groeiende softwaresegmenten in Europa. Onder de vlag van Everest heeft Aquima naam verworven in de financiële sector en overheid. Aquima zal vanaf nu ook andere markten bedienen en bovendien internationaal gaan opereren. Hierdoor vergroot Aquima haar marktaandeel. Ook voor Everest opent de splitsing deuren. Door een bredere productlijn te voeren, kan Everest meer klanten bedienen en partnerships sluiten. Daarnaast zal Everest haar expertise en ervaring verder ontwikkelen om binnen haar specialisme een breder pakket aan diensten en marktspecifieke (totaal-) oplossingen te bieden.

Kees Buisman, algemeen directeur van Everest: “Een grondige marktverkenning bevestigde dat de tijd rijp is voor een splitsing van Everest en Aquima. Het is van belang om een onderscheid te maken tussen de operatie van het services-bedrijf en die van het softwarebedrijf. Ik ben van mening dat passie en kunde vanuit een gespecialiseerd en toegewijd managementteam ten goede komt aan de kwaliteit, herkenbaarheid en innovatievermogen van beide organisaties. Vanzelfsprekend dient de afsplitsing in het belang te zijn van onze klanten. Zij zijn tenslotte onze bestaansreden nummer één. We zullen blijven investeren om hen nog meer waarde te bieden. Everest is en blijft Aquima-expert. In de rol van onafhankelijke partners blijven de organisaties elkaar versterken.”

“Het toenemende belang van product leadership, wendbaarheid, transparantie en TCO-reductie bij organisaties biedt volop kansen voor Aquima”, stelt Hans de Preter, Sales Manager bij Aquima. “Het product Aquima zal de komende jaren een forse groei doormaken voor wat betreft out-of-the-box functionaliteit. Daarnaast wordt volop geïnvesteerd in de groei van de nieuwe organisatie, kwalitatieve partnerships en het distributienetwerk. We gaan onze klantenkring de komende jaren sterk uitbouwen en uitbreiden naar nieuwe sectoren en gebieden, voornamelijk via ons sterk groeiende partnerkanaal. Dit alles leidt ertoe dat we met Aquima nog meer waarde toevoegen aan de business van bestaande en potentiële klanten.”

Rate this post

Print Friendly