‘s-Hertogenbosch, 6 december 2012 – Bij Ricoh staat tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem (22, 23 en 24 januari 2013) alles in het teken van ‘Print and Beyond’. Ricoh toont grafische printprofessionals de verschillende mogelijkheden hoe men in een veranderende markt kan ondernemen in vakmanschap en kan werken aan een toekomst met resultaat.

Print and Beyond

‘Print and Beyond’ is het concept van Ricoh dat ontwikkeld is om grafimediabedrijven te helpen evolueren van een bedrijf dat alleen maar standaard drukwerk levert, naar een onderneming waar extra diensten worden aangeboden. Diensten die een aanvulling zijn op het drukwerk, zoals crossmediale marketingoplossingen. Met het ‘Print and Beyond’-thema biedt Ricoh de bezoeker van de Grafische Vakbeurs een breder perspectief dan drukwerk alleen. Om het geheel compleet te maken wordt de bezoeker op de stand meegenomen in een totale beleving van het grafische productieproces met het complete producten- en dienstenportfolio van Ricoh.

Overzicht van nieuwe producten en diensten op de Grafische Vakbeurs 2013 – ‘Print and Beyond’

Print — Ricoh biedt een compleet portfolio aan digitale productiesystemen. Op de stand zijn onder andere de full colour productiesystemen Ricoh Pro C901s en Ricoh Pro C751EX te zien. Daarnaast demonstreert Ricoh de Aficio™ MP CW2200SP grootformaat vierkleurenprinter, de nieuwste aanwinst in haar portfolio grootformaat printers. De Ricoh Aficio™ MP CW2200SP werkt met Ricoh Liquid Gel-inkt en voorziet in de behoeften van centrale repro’s en copyshops. Omdat Liquid Gel-inkt snel droogt, biedt het systeem hoge productiviteit en een uitstekende kwaliteit met scherpe lijnen. En met een opwarmtijd van slechts 40 seconden en een energieverbruik van slechts 10% ten opzichte van andere printers in dezelfde klasse is de impact van de MP CW2200SP op het milieu minimaal.

And — Bovendien beschikt Ricoh over een uitgebreid portfolio van geïntegreerde software-oplossingen voor centrale repro’s en grafimediabedrijven. Ricoh toont op de beurs onder andere het nieuwe TotalFlow DocEnhancer, een plugin voor Adobe® Acrobat® X Pro. Met deze toepassing kunnen printprofessionals nieuwe diensten aanbieden, zoals het herbewerken van documenten voor klanten die PDF-bestanden op het laatste moment nog willen wijzigen. Daarnaast wordt MarcomCentral® van PTI voor het eerst door Ricoh gedemonstreerd. Dit is een op het Software as a Service (SAAS)-principe gebaseerde modulaire web-to-print oplossing voor het creëren en bestellen van marketing- en communicatiematerialen. PTI is een toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van marketing resource management.

Printprofessionals kunnen bij Ricoh ook terecht voor laagdrempelige web-to-print applicaties als Docuboxx van ISI publishing innovators tot complete servergebaseerde oplossingen als Digital StoreFront (DSF) van EFI. Verder biedt Ricoh producten en diensten op het gebied van variabele data printen, printing-on-demand, colour management, crossmediamarketing, workflowbeheer en management informatie systemen (MIS).

Beyond — De innovatieve Clickable Paper-technologie is een crossmediadienst die consumenten in staat stelt hun iPhone of Android-smartphone op elk willekeurig gedrukt materiaal te richten om relevante online informatie te ontvangen. Dit productconcept biedt printprofessionals kansen om nieuwe diensten te ontwikkelen en toegevoegde waarde aan klanten te bieden. Clickable Paper is geschikt voor alle soorten drukwerk zoals kranten, tijdschriften, direct mail, boeken, brochures en posters. Consumenten kunnen aan de hand van een eenvoudig herkenbaar logo onmiddellijk zien dat een pagina ‘klikbaar’ is. De technologie ondersteunt koppeling van alle soorten digitale informatie of diensten, waaronder multimediacontent, websites, e-commercediensten en sociale netwerken.

 

imagine.change.

De Grafische Vakbeurs 2013 is de eerste grafische beurs in Nederland waaraan Ricoh deelneemt onder de vlag van haar merkboodschap imagine. change., die eerder dit jaar werd geïntroduceerd. De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt de wereldwijde nadruk die Ricoh legt op dienstverlening, wat onder andere blijkt uit de uitbreiding van haar portfolio van production printing diensten. De merkboodschap verwijst ook naar het streven van Ricoh om echte partnerschappen aan te gaan met haar klanten die gebaseerd zijn op vertrouwen, en de focus van het bedrijf om klanten te helpen hun bedrijf te laten groeien met behulp van innovatieve producten, oplossingen en diensten.

 

Ricoh is tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem te bezoeken op standnummer 128-129.

 

Rate this post

Print Friendly