Parijs/Arnhem, 3 december 2012 – Neopost, Europees marktleider en wereldwijd de nummer twee leverancier van postverwerkingsoplossingen, heeft aangekondigd dat de overname van Human Inference is voltooid.

De Neopost Groep verkoopt producten en diensten in 90 landen, heeft dochterondernemingen in 29 landen en heeft 5.900 medewerkers, 1.300 vertegenwoordigers en 450 R&D engineers over de hele wereld.

Omdat de postsector grote veranderingen ondergaat, anticipeert Neopost op de behoeften van haar klanten door nieuwe diensten en technologische innovatie op de markt te brengen. Daarom heeft Neopost meerdere bedrijven overgenomen, waarbij oplossingen op het gebied van klantcommunicatie centraal staan. Satori-software, een Amerikaanse leverancier van datakwaliteitsoplossingen is al enige tijd onderdeel van de mix en GMC, een in Zwitserland gevestigde leverancier van Customer Communications Management, is onlangs overgenomen. Voor Neopost is Human Inference een strategische overname die helpt om het portfolio te creëren dat nodig is om toekomstvaste oplossingen op de markt en naar huidige klanten te brengen.

Neopost heeft Human Inference gekozen vanwege zijn sterke expertise, bewezen oplossingen en goede reputatie. Human Inference zal onafhankelijk blijven opereren, met een ongewijzigd management team. De kernwaarden van het bedrijf blijven de belangrijkste richtlijnen. Klanten van Human Inference zullen profiteren van een nog breder portfolio aan oplossingen, die perfect past bij de centraal klantbeeld-strategie van de organisatie. Daarnaast is het voor Human Inference mogelijk om de verkoop- en distributiekanalen van Neopost te gebruiken, die het bedrijf in staat stellen om nieuwe markten te bedienen.

Winfried van Holland, CEO van Human Inference, zegt: “We zijn erg blij dat we nu onderdeel zijn van Neopost. Dit biedt ons toegang tot nieuwe markten en de steun van het netwerk van een grote organisatie. Onze oplossingen passen perfect in het portfolio van Neopost. Op deze manier kunnen de klanten van Neopost, de klanten van Human Inference en onze gemeenschappelijke klanten profiteren van een breder scala aan oplossingen, waarmee ze risico kunnen verminderen, efficiënter kunnen worden en winst kunnen laten groeien door het inzetten van een centraal klantbeeld.”

Denis Thiery, Chairman en CEO van Neopost, verklaart: “We zijn verheugd om de Human Inference teams te verwelkomen bij Neopost. De overname van Human Inference illustreert onze strategie om te groeien in activiteiten die niet direct verband houden met post. De oplossingen van Human Inference zullen ons datakwaliteitsportfolio versterken. Zij vormen tevens een perfecte aanvulling op de adresmanagementoplossingen die ontwikkeld worden door onze dochteronderneming Satori Software. Ook in de synergie met GMC Technology, de specialist in Customer Communications Management die we recentelijk hebben overgenomen, zien wij aantrekkelijke toekomstige winstvoordelen.”

 

Rate this post

Print Friendly