BCT, de aanbieder van oplossingen voor document management, brengt DMS-starterspakket Elemenz op de markt, dat is toegespitst op het midden- en kleinbedrijf. Dit pakket omvat alle noodzakelijke eigenschappen van een ultramodern documentbeheersysteem (DMS). Met de invoering van Elemenz is daadwerkelijk digitaal werken in het MKB zeer eenvoudig te realiseren. Daarnaast is het mogelijk om additionele modules in te zetten, zoals voor de automatische verwerking van facturen, contractmanagement en meer. De geringe investering maakt de aanschaf van een beproefd, gebruiksvriendelijk en veelzijdig administratiepakket nu ook voor kleinere bedrijven een haalbare optie. Ten slotte is de implementatietijd van Elemenz met slechts twee dagen zeer kort.

BCT is al jaren actief in de markt voor document management voor grote bedrijven en organisaties. “In het midden- en kleinbedrijf is digitalisering echter nog geen gemeengoed”, vertelt Marc Charlier, senior partner manager Benelux van BCT. “Elk bedrijf werkt natuurlijk met digitale documenten in bijvoorbeeld Microsoft Office. Maar toch wordt nog veel papier gebruikt, denk bijvoorbeeld aan de grote stapels facturen en mappen met contracten. Het digitaliseren van documenten en facturen kan dus juist voor MKB-ondernemers veel kostenbesparingen opleveren. Daarom hebben we Elemenz ontwikkeld, dat met vastomlijnde functionaliteiten wel het noodzakelijke overzicht en de vereiste eenduidigheid, structuur en veiligheid biedt. Kortom, met Elemenz kunnen ondernemers hun dagelijks groeiende documentenstroom efficiënt en goedkoop beheren.”

Functionaliteiten

Met Elemenz kunnen documenten eenvoudig digitaal bewaard en bewerkt worden. Geautoriseerde medewerkers kunnen alle soorten documenten snel door middel van zoekvragen terugvinden en gebruiken. Door het digitaliseren van werkprocessen raken belangrijke documenten niet meer kwijt doordat ze op het bureau van een medewerker blijven liggen. Door de modulaire opzet kunnen MKB-bedrijven eenvoudig nieuwe functies toevoegen aan het systeem. Met bijvoorbeeld de factuurverwerkingsoplossing worden gescande facturen direct herkend door middel van vooraf te bepalen criteria. Vervolgens worden ze op de juiste plaats opgeslagen en aan een dossier toegevoegd. Ook contracten kunnen op deze manier voorzien worden van specifieke data, waardoor ondernemers bijvoorbeeld een alert krijgen als een contract bijna verloopt.

De overstap naar Elemenz is heel eenvoudig en snel te realiseren. Doordat het pakket zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief is opgezet, kunnen medewerkers zonder uitgebreide training direct met het systeem aan de slag. Elemenz is eenvoudig te installeren en beheren, zowel on-premise als in de cloud. Bij de configuratie in de cloud kunnen medewerkers vanuit elke locatie en op elk tijdstip inloggen in het systeem. Het is bovendien mogelijk om Elemenz vanaf een tablet te gebruiken.

 

Rate this post

Print Friendly