Breukelen, 2 november 2012 – Gartner, Inc., heeft Xerox in het leiderskwadrant geplaatst in het ‘Magic Quadrant for Multifunction Printers (mfp’s) and printers’. Het Magic Quadrant is een door Gartner ontwikkelde onderzoekstool en geeft visuele snapshots over de richting, volwassenheid en deelnemers in een markt. Gartner evalueert bedrijven op hun totaalvisie en expertise op het gebied van implementatie en uitvoering.

Naast het portfolio van mfp’s en oplossingen waarmee kantoorwerk sneller en eenvoudiger kan worden uitgevoerd, produceert de gepatenteerde solid ink technologie 90 procent minder printafval in vergelijking met andere kleurenlaserprinters – een voordeel voor zowel het MKB als grote organisaties.

De extra dienstverlening van Xerox biedt gebruikers van mfp’s meer rendement. Klanten die managed print services (mps) gebruiken verminderen hun printkosten en versimpelen het IT-management.

“We weten dat onze dienstverlening de technologie van Xerox versterkt. De combinatie van technologie en dienstverlening ondersteunt onze leiderschapspositie in het Multifunction Printers Magic Quadrant van Gartner”, aldus Douraid Zaghouani, directeur Channel Partner Operations bij Xerox.

Volgens Gartner moet een leider de volgende eigenschappen bezitten:

• Het meest geschikt zijn voor het leveren van mfp’s (inclusief Smart Multifunction Products), printers, printoplossingen en dienstverlening, ongeacht de locatie van de klant;

• Het bieden van het meest uitgebreide productportfolio in vergelijking met de concurrentie en het inzetten van channelopties om producten aan klanten te leveren waar ze dat willen;

• Het hebben van een consistent groot en wereldwijd marktaandeel en een hoog serviceniveau op alle plekken waar klanten van Gartner zich bevinden;

• Internationaal goed verankerd zijn en innovatieve ideeën, producten, skills en visie hebben om uitstekende ondersteuning te bieden aan bestaande en toekomstige klanten over de hele wereld;

• Een bewezen staat van dienst om R&D-initiatieven te vertalen in producten en oplossingen waar klanten behoefte aan hebben.

Over het Magic Quadrant van Gartner

Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen die leveranciers te kiezen met de hoogste ratings. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de mening van het onderzoeksinstituut en zijn geen statement. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende deze research, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Rate this post

Print Friendly