Amstelveen, 19 oktober 2012 – Canon – wereldwijd marktleider in imaging solutions – heeft haar merkwaarde in het afgelopen jaar vergroot en stijgt met drie plaatsen naar de 30ste positie op de ranglijst van 100 Best Global Brands 2012. In deze jaarlijkse ranglijst van Interbrand staan 100 bedrijven die hun merk wereldwijd op een krachtige en duurzame wijze hebben gepositioneerd. In vergelijking met 2011 steeg de merkwaarde van Canon met drie procent tot een waarde van 12.029 miljoen dollar. Het rapport verwijst naar Canon’s missie om productinnovatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen ook onder zeer onzekere economische omstandigheden de hoogste prioriteit te geven – met uitstekende resultaten. Ook komt de aandacht van Canon voor Research & Development, technologie en innovatie aan bod. Dit illustreert volgens Interbrand, samen met de acquisitie van Océ, Canon’s ambitie in alle relevante markten de onbetwistbare nummer één te zijn.

Passie voor beeld en focus op innovatie

“Onze passie voor de kracht van het beeld staat aan de basis van alles wat Canon doet. Onze hogere positie op de ranglijst van Interbrand toont aan dat deze passie de drijvende kracht is achter de verbeterde merkpositionering van Canon door onze focus op de ontwikkeling van innovatieve oplossingen voor klanten in alle delen van wereld”, zegt James Leipnik, Hoofd Communicatie van Canon Europa, Midden-Oosten en Afrika.

In de ranglijst 100 Best Global Brands beoordeelt Interbrand in hoeverre organisaties permanent investeren in het managen van merken als bedrijfskapitaal. Hierbij kijkt zij naar de financiële prestaties van de producten en diensten, de rol die het merk speelt bij het nemen van inkoopbeslissingen en de kracht van het merk.

 

Rate this post

Print Friendly