Aia Software, de Nederlandse leverancier van documentoplossingen, implementeert Aia-ITP bij de Deense hypotheekbank BFRkredit. De verschillende bestaande documentoplossingen worden hiermee op termijn vervangen door één eenvoudig te beheren systeem. Tegelijkertijd kunnen eindgebruikers en specialisten documenten zelf aanpassen en daarmee veel vertraging voorkomen in de bedrijfsprocessen.

Met de implementatie van Aia-ITP worden allereerst het beheer en de creatie van documenten voor BRFkredit sterk vereenvoudigd en minder arbeidsintensief. Belangrijker nog is dat contentspecialisten en documentbeheerders zelf snel en eenvoudig documenten kunnen creëren en aanpassen en daarmee veel minder afhankelijk zijn van de IT-afdeling. Dit maakt dat BRFkredit sneller, klantgerichter en concurrerender kan opereren terwijl het beheer minder arbeidsintensief en dus ook goedkoper wordt.

“Zoals BRFkredit zijn er heel veel organisaties die zullen herkennen dat ze relatief veel energie steken in het beheer van een steeds complexer geworden systeem voor document output”, licht Christoffel Klimbie, key account manager bij Aia Software toe. “Bijvoorbeeld omdat veel applicaties een eigen documentsysteem hebben of omdat er verschillende organisaties zijn samengevoegd, door overnames. Het technisch en functioneel beheer vraagt dan om steeds meer kennis, tijd en geld. De overstap naar Aia-ITP betekent een belangrijke kostenbesparing én de mogelijkheid om als organisatie sneller en flexibeler te reageren op de gewenste aanpassingen.”

De implementatie van Aia-ITP bij BRFkredit gebeurt in verschillende fases. Allereerst wordt het oude mainframesysteem vervangen en Aia Software levert hiervoor een oplossing die de bestaande documenten overzet.
Het project is eind juni gestart en de oplevering staat gepland voor deze herfst.

Rate this post

Print Friendly