Twee marktleidende partijen in nauwe samenwerking om grafische klanten naadloos te transformeren in ‘Marketing Service Providers’.

Ricoh Company, Ltd. (Ricoh) heeft vandaag een grote investering in PTI® Marketing Technologies ™aangekondigd. PTI is een toonaangevende leverancier van web-to-print oplossingen en oplossingen op het gebied van marketing resource management (MRM) voor zowel centrale repro’s als grafimediabedrijven. De investering van Ricoh richt zich op verdere ontwikkeling van software om printprofessionals te helpen op hun voortdurende weg naar efficiëntie en groei. Het is een nieuwe strategische stap van Ricoh om een compleet portfolio met end-to-end production printing-oplossingen aan klanten te kunnen bieden, en ervoor te zorgen dat zij zijn uitgerust met alle noodzakelijke middelen in hun transitie naar een functie als een ‘marketing service provider’. Ricoh helpt wereldwijd bedrijven van iedere omvang hun organisatie uit te breiden met nieuwe vormen van dienstverlening gericht op het verkrijgen van een competitief voordeel voor klanten.

Samen zullen Ricoh en PTI nieuwe technologieën, software en diensten brengen, om bedrijven in staat te stellen relevante crossmediale marketing campagnes op mondiaal, regionaal en lokaal niveau te voeren. Ricoh ondersteunt organisaties al met business development programma’s, zoals het Ricoh Business Driver Programme™. Deze programma’s zijn erop gericht organisaties te helpen naar een meer productieve en winstgevende toekomst. Met de investering in PTI wordt het voor klanten van Ricoh makkelijker hun portfolio uit te breiden van alleen druk- en printwerk naar een volledig aanbod van multichannel communicatie, waarmee ze waarde en groei kunnen genereren voor hun bedrijven en klanten.

Yasuhiko Hosoe, Associate Director en Deputy General Manager, Ricoh Production Printing Business Group, Ricoh Company, Ltd. zegt: “De grafimediabedrijven van vandaag zoeken bij het voorblijven op de concurrentie naar diensten die verdergaan dan het traditioneel leveren van druk- en printwerk. Dat is het doel van ons initiatief ‘Print and Beyond’: we stellen klanten in staat om nieuwe inkomsten te genereren, de effectiviteit te vergroten en efficiënter te opereren tegen lagere kosten, ongeacht in welke richting ze hun bedrijf of afdeling willen sturen. Of het nu bijvoorbeeld gaat om web-to-print of print-to-web (Clickable Paper), we kunnen – naast de traditionele hardware – toegevoegde waarde bieden voor elke portfolio. Onze investering in PTI, toonaangevend in innoverende softwaretechnologie om marketingprocessen te automatiseren, toont eens te meer aan dat wij onze klanten in staat willen stellen verder te denken dan de horizon van vandaag.”

Coleman Kane, President en CEO, PTI Marketing Technologies: “We zijn verheugd over de investering van Ricoh. Na een lange periode van softwareontwikkeling is het prettig te weten dat een marktleidend bedrijf uit de branche zoveel belang hecht aan marketingtechnologie dat het een strategische investering in ons bedrijf doet.” “De investering van Ricoh, in combinatie met hun expertise en wereldwijde dekking, zal PTI in staat stellen snel te groeien en onze softwareproducten MarcomCentral en FusionPro wereldwijd te implementeren. Door Ricoh’s beste oplossingen te combineren met de software van PTI zullen beide organisaties zich kunnen onderscheiden van de concurrentie”, stelt Kane. “Samen zullen we een sterk aanbod ontwikkelen en wereldwijd distribueren waarmee bedrijven strategische successen én rendement kunnen behalen uit hun investering in marketing.”

Rate this post

Print Friendly