Ricoh Nederland, specialist op het gebied van documentmanagement en IT-diensten, faciliteert NOC*NSF en het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen van Londen met diverse zaken op het gebied van informatievoorziening. Enkele cijfers: 50.000 dagkranten, 14 printers, waaronder een printer uit het production printing segment en 4 personen crew. Het Holland Heineken House is geopend van 26 juli tot en met 12 augustus.

Ricoh is Official Supplier van NOC*NSF en draagt de sport in Nederland een warm hart toe. Dit komt iedere twee jaar nadrukkelijk tot uiting tijdens de Olympische Spelen en de samenwerking in het Holland Heineken House. Een samenwerking die reeds teruggaat tot de Spelen van 2006. Ricoh produceert tijdens de Olympische Spelen van 2012 dagelijks ‘The Daily Dutch’, de krant van het Holland Heineken House over de Nederlandse sporters en hun fans. De krant verschijnt iedere dag tweetalig en wordt in een oplage van 3.750 stuks verspreid in het nationale huis en tevens online gepubliceerd. Productie vindt plaats op een Ricoh Pro C751,een van de full colour productiesystemen van Ricoh. Onlangs werd bekend dat Ricoh haar marktleiderschap met installaties binnen het segment full colour losbladsystemen, waartoe de Ricoh Pro C571 behoort, succesvol voortzet en uitbreidt. Redactie van The Daily Dutch wordt gevoerd door een enthousiast team van 12 studenten en docenten van de School voor Journalistiek in Utrecht.

CO2 neutraal

Ricoh voert het printwerk uit met aandacht voor het milieu. Gineke Wilms, PR & Sponsoring Manager Ricoh Nederland licht toe: “Ricoh behoort wereldwijd tot de 100 meest duurzame organisaties. Je kan wel zeggen dat duurzaamheid in ons dna zit. In Londen stellen we alle machines in op energiezuinige standen, en daar waar mogelijk is dubbelzijdig printen de standaard. Na de Spelen berekenen we op basis van de tellerstanden van de machines wat de onvermijdelijke restuitstoot aan CO2 is geweest. Dit compenseren we door middel van zogenaamde carbon credits, waarmee geïnvesteerd wordt in duurzame, door de VN goedgekeurde projecten in ontwikkelingslanden. Door deze compensatie printen we dus volledig CO2 neutraal en maken we een verschil.”

Diensten voor bezoekers

Naast het werk achter de schermen faciliteert Ricoh ook diverse diensten voor de bezoekers van het huis van de sport. Zo staan er 10 internetzuilen verspreid over de locatie waar bezoekers gratis gebruik van kunnen maken. Gineke Wilms: “Hoewel er WiFi is, willen we ook bezoekers zonder smartphone de gelegenheid bieden om ter plaatse net even de op dat moment benodigde informatie op te zoeken. Denk aan hotelinformatie, vervoer en programma’s. Via de HotSpot printers kan deze informatie razendsnel gratis worden geprint. Maar natuurlijk zijn de internetzuilen er ook om even te mailen of de belevingen in Londen via social media te delen.”

Als extra service kunnen bezoekers in de fotostand in centrale hal van het huis hun unieke Olympische fotomoment laten vastleggen. De dienst, waarbij bezoekers direct een foto ontvangen en deze middels een unieke code online via www.jouwolympischefoto.nl kunnen delen, wordt aangeboden door Ricoh, NOC*NSF en Olympisch Vuur 2028. Gineke Wilms: “We zijn trots dat we al deze diensten mogen leveren en daarmee een bijdrage mogen leveren aan het Nederlandse succes van de Zomerspelen.”

Ricoh is al vele jaren Official Supplier van NOC*NSF en een betrokken sponsor van de tennis- en golf sport in Nederland. Ook op Europees niveau is Ricoh –middels het partnership met de ATP World Tour en als naamgever van het Ricoh Women’s British Open- een bekende naam in de sport. Vanuit de business unit Korte Termijn Verhuur worden vele (sport) evenementen en locaties van korte duur van (extra) voorzieningen op het gebied van documentmanagement voorzien.

Rate this post

Print Friendly