Everest zet onderhoud en ontwikkeling mid-office applicatie hypotheekaanvragen voort
SNS Bank en Everest, leverancier van kennisgebaseerde oplossingen voor klantgerichte processen, verlengen hun samenwerking met minstens drie jaar. Maandag 2 juli ondertekenden de organisaties het contract met betrekking tot onderhoud en doorontwikkeling van de mid-office applicatie ter ondersteuning van het afhandelen en beoordelen hypotheekaanvragen. In voorgaande jaren is de oplossing steeds verder geoptimaliseerd, waardoor deze nu maximaal aansluit bij de hypotheekprocessen van de bank. De flexibiliteit, schaalbaarheid en intelligentie van de oplossing, in combinatie met de kennis en ervaring van Everest waren voor SNS Bank de reden om de samenwerking een vervolg te geven.
Binnen SNS Bank bedient het Verander en Ontwikkelbedijf Bank (V&O Bank) de interne klant: Service Center Hypotheken. De oplossing is voor Service Center Hypotheken van essentieel belang om de werkzaamheden goed uit te voeren. Alle stappen, vanaf de hypotheekaanvraag tot en met de uitvoer, zijn in de oplossing vastgelegd. Alle relevante informatie krijgen de medewerkers via het systeem aangereikt, zoals contracttermijnen, notarisafspraken, checklists en alarmfuncties. De informatie is afgestemd op actuele wet- en regelgeving. In geval van wijzigingen hieromtrent, is het mogelijk om deze gemakkelijk in de oplossing door te voeren, waardoor deze op alle ingevoerde data toegepast worden.
De business- en informatieanalisten van het V&O Bank vertalen de informatiebehoefte van het Service Center Hypotheken in concrete verzoeken en de realisatie hiervan wordt uitgevoerd door medewerkers van Everest. Bij de verschillende testactiviteiten zijn zowel V&O Bank als Everest medewerkers betrokken. Everest voert deze werkzaamheden op locatie bij SNS Bank uit. Hierdoor heeft het ontwikkelteam van Everest extra feeling gekregen met de organisatie, haar medewerkers en de organisatiecultuur, wat de samenwerking ten goede komt.
Toen het einde van het contract naderde en we opnieuw aan de onderhandeltafel kwamen, waren we er al snel uit. Waarom zou je afscheid nemen van een winning team?, aldus Martin Wientjes, Bedrijfshoofd Hypotheken en Zakelijk bij V&O Bank. We zijn volledig op elkaar ingespeeld. De medewerkers van Everest voelen ondertussen als collega’s en dat werkt erg prettig. Daarnaast is de oplossing ook gewoon goed, waardoor wij samen het Service Center Hypotheken goede en betrouwbare dienstverlening kunnen bieden.
Nico van Dort, Senior Accountmanager bij Everest vult aan: Wij zijn verheugd met de contractverlenging met de SNS Bank en streven ernaar dat er nog velen volgen. De combinatie van onze branche- en IT-kennis maakt ons de ideale partner voor SNS Bank bij de doorontwikkeling. Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van de oplossing kunnen we goed anticiperen op de verschillende scenario’s die de toekomst kan gaan bieden.