Everest zet onderhoud  en ontwikkeling mid-office applicatie hypotheekaanvragen  voort

SNS Bank en Everest, leverancier van kennisgebaseerde  oplossingen voor klantgerichte processen, verlengen hun samenwerking met  minstens drie jaar. Maandag 2 juli ondertekenden de organisaties het contract  met betrekking tot onderhoud en doorontwikkeling van de mid-office applicatie  ter ondersteuning van het afhandelen en beoordelen hypotheekaanvragen. In  voorgaande jaren is de oplossing steeds verder geoptimaliseerd, waardoor deze nu  maximaal aansluit bij de hypotheekprocessen van de bank. De flexibiliteit,  schaalbaarheid en intelligentie van de oplossing, in combinatie met de kennis en ervaring van  Everest waren voor SNS Bank de reden om de samenwerking een vervolg te  geven.

Binnen SNS Bank  bedient het Verander en Ontwikkelbedijf Bank (V&O Bank) de interne klant:  Service Center Hypotheken. De oplossing is voor Service Center Hypotheken van  essentieel belang om de werkzaamheden goed uit te voeren. Alle stappen, vanaf de  hypotheekaanvraag tot en met de uitvoer, zijn in de oplossing vastgelegd. Alle  relevante informatie krijgen de medewerkers via het systeem aangereikt, zoals  contracttermijnen, notarisafspraken, checklists en alarmfuncties. De informatie  is afgestemd op actuele wet- en regelgeving. In geval van wijzigingen  hieromtrent, is het mogelijk om deze gemakkelijk in de oplossing door te voeren,  waardoor deze op alle ingevoerde data toegepast worden.

De business- en  informatieanalisten van het V&O Bank vertalen de informatiebehoefte van het  Service Center Hypotheken in concrete verzoeken en de realisatie hiervan wordt  uitgevoerd door medewerkers van Everest. Bij de verschillende testactiviteiten  zijn zowel V&O Bank als Everest medewerkers betrokken. Everest voert deze  werkzaamheden op locatie bij SNS Bank uit. Hierdoor heeft het ontwikkelteam van  Everest extra feeling gekregen met de organisatie, haar medewerkers en de  organisatiecultuur, wat de samenwerking ten goede komt.

“Toen het einde van  het contract naderde en we opnieuw aan de onderhandeltafel kwamen, waren we er  al snel uit. Waarom zou je afscheid nemen van een winning team?”, aldus Martin  Wientjes, Bedrijfshoofd Hypotheken en Zakelijk bij V&O  Bank. “We zijn volledig op elkaar ingespeeld. De medewerkers van Everest voelen  ondertussen als collega’s en dat werkt erg prettig. Daarnaast is de oplossing  ook gewoon goed, waardoor wij samen het Service Center Hypotheken goede en  betrouwbare dienstverlening kunnen bieden.”

Nico van Dort, Senior  Accountmanager bij Everest vult aan: “Wij zijn verheugd met de  contractverlenging met de SNS Bank en streven ernaar dat er nog velen volgen. De  combinatie van onze branche- en IT-kennis maakt ons de ideale partner voor SNS  Bank bij de doorontwikkeling. Dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van de  oplossing kunnen we goed anticiperen op de verschillende scenario’s die de  toekomst kan gaan bieden.”

Rate this post

Print Friendly