Docufacts

Thema

LibreLex – bedrijfsdocumenten, méér functionaliteit, lagere kosten

LibreLex – bedrijfsdocumenten, méér functionaliteit, lagere kosten

Nieuw product biedt méér functionaliteit tegen lagere  kosten: LibreLex: handig genereren en overal werken met alle  bedrijfsdocumenten.

Nou&Off presenteert LibreLex, een nieuw product voor bedrijven voor het genereren van en werken met alle soorten huisstijl-documenten.

LibreLex is een uitbreiding voor OpenOffice en LibreOffice en een aanwinst voor het professioneler werken met deze open source programma’s, de tegenhangers van Microsoft Office.

LibreLex combineert het eenvoudig maken van alle soorten office-documenten met het makkelijk gebruiken waar en hoe dat maar nodig is: lokaal, in klantsystemen, en in de cloud op laptops, smartphones, en tablets.

Nou&Off is een vooraanstaand OpenOffice en LibreOffice dienstverlener in Nederland. Sinds 2004 biedt het bedrijf trainingen, advies en ondersteuning bij migraties, alsmede de ontwikkeling van software voor extra mogelijkheden.

Cor Nouws, directeur Nou&Off: “LibreLex brengt een doorbraak in het werken met LibreOffice. Door het gemak in gebruik en beheer, zullen meer bedrijven en instellingen werken met deze software. Gebruikers kunnen in LibreLex bedrijfsdocumenten én eenvoudig maken, én eenvoudig plaatsen hoe en waar dat maar nodig is.

Dat past perfect in de trend van de laatste jaren. Een document is niet meer een ‘Word’-bestand, zoals dat ooit gebruikelijk was. Tegenwoordig is een document net zo vaak en makkelijk een PDF-bestand op een smartphone of tablet, als dat het als ODF of Microsoft Word of Excel wordt gemaild. LibreLex combineert die en nog meer zaken, en laat ze door de gebruiker met enkele simpele knoppen uitvoeren.”

LibreLex is mede gebaseerd op de software die Nou&Off al schreef voor bedrijven die handige document-oplossingen vroegen. LibreLex werkt in open source software en is eenvoudig in gebruik en beheer. Zo biedt het bedrijven en instellingen de kansen om met minder kosten méér functionaliteit in huis te halen.

Naast het gegeven dat LibreLex standaard werkt in de open source programma’s OpenOffice en de opvolger LibreOffice, gebruikt het als standaard voor de documenten ODF, het open document bestandsformaat. Het werkt op Windows, Linux en de Macintosh.

Nouws: “LibreLex is gemaakt voor deugdelijke programma’s, die werken met goede open standaarden, zoals ODF voor documenten. Maar het laat de gebruikers de documenten ook simpel als PDF of Word bestand opslaan, mailen of in de cloud zetten. Daarmee wordt het gebruiken van het ODF als basis voor zakelijk werk nog aantrekkelijker.”

ODF, het Open Document Formaat, is de internationale ISO standaard voor office-bestanden en door de Nederlandse overheid voorgeschreven standaard. Nog onlangs (21 juni) is in Nederland de jongste versie van ODF (1.2), als nieuwe standaard vastgesteld.

Voor informatie over LibreLex en verkrijgbaarheid: www.librelex.nl

Deel dit bericht

Email This Email This

Related Posts

Mis geen update!
Op de hoogte blijven van de marktontwikkelingen? Schrijf je nu in voor de wekelijkse nieuwsbrief.
Agenda
Sep
18
Thu
2014
4:00 pm Paperless Office Challenge 2014
Paperless Office Challenge 2014
Sep 18 @ 4:00 pm – 10:00 pm
Noordwijk, 18 augustus 2014 – Veel professionals willen hun papierverbruik verminderen, maar weten niet welke software en applicaties er zijn die papierloos werken mogelijk maken. Innovatiehuis Decos, dat sinds 2011 volledig papierloos werkt, houdt daarom[...]
Sep
25
Thu
2014
all-day Basware Experience
Basware Experience
Sep 25 all-day
Basware Experience @ The Strip Conference Center | Eindhoven | North Brabant | The Netherlands
Na de succesvolle editie van vorig jaar, vragen wij uw aandacht voor de editie van 2014. De Basware Experience 2014 vindt dit jaar plaats op donderdag 25 september 2014. Reserveer deze datum alvast in uw[...]
Oct
7
Tue
2014
all-day Vakbeurs ECM – DMS Expo
Vakbeurs ECM – DMS Expo
Oct 7 – Oct 10 all-day
Vakbeurs ECM - DMS Expo @ Messe Stuttgart
DMS Expo is de grootste vakbeurs over input management, output management, document management, digitale postkamer, enterprise content management en data storage management in Europa en wordt gehouden in Duitsland. Brochure
9:00 am Seminar digitale facturen in MS ...
Seminar digitale facturen in MS ...
Oct 7 @ 9:00 am – 12:00 pm
Seminar digitale facturen in MS Dynamics NAV @ Houten | Utrecht | The Netherlands
Digitaliseren van inkomende en uitgaande facturen in MS Dynamics NAV door Quadira en ISProjects levert u forse besparingen op. Kostenbesparingen zijn cruciaal in deze tijden en bij het verwerken en versturen van facturen kunt u[...]
Oct
9
Thu
2014
9:00 am Seminar elektronische factuurver...
Seminar elektronische factuurver...
Oct 9 @ 9:00 am – 1:00 pm
Seminar elektronische factuurverwerking 2014 Zwolle Start: 09-10-2014 09:00 Eind: 09-10-2014 13:00 Locatie: Zwolle (exacte locatie ontvangt u na inschrijving) Zowel een demonstratie van ISP-Invoice als de ervaringen van een klant komen hier uitgebreid aan bod.[...]
1:00 pm XPLOR bijeenkomst
XPLOR bijeenkomst
Oct 9 @ 1:00 pm – 5:00 pm
XPLOR bijeenkomst
Veranderen, hoe doe je dat? Concrete praktijkcase over de transitie naar klantgedreven communicatie Harco van Uden is CEO van Experience Travel – een aantal gespecialiseerde reisorganisaties die zich met luxe brands richten op de individuele[...]
Oct
20
Mon
2014
8:00 am Managed Document Services Confer...
Managed Document Services Confer...
Oct 20 @ 8:00 am – Oct 22 @ 5:00 pm
Managed Document Services Conferentie 2014 @ Designhotel Elephant | Prague | Hlavní město Praha | Czech Republic
De Europese Managed Document Services conferentie Transform 2014 wordt dit jaar gehouden van 20 tot 22 oktober in Praag. De conferentie richt zich op alle ontwikkelingen rond Managed Print Services, Managed Workflow Services en Managed[...]
Oct
30
Thu
2014
all-day CCM Congres 2014
CCM Congres 2014
Oct 30 all-day
Het Congres Customer Communications Management (CCM) gaat over de creatie, de levering, de opslag en het beheer van uitgaande klantcommunicatie.  Het CCM-congres volgt het congres Document Creation en Output Management (DCOM) op. Waar bij het[...]
Dec
31
Wed
2014
all-day CHIPKNIP STOPT
CHIPKNIP STOPT
Dec 31 – Jan 1 all-day
CHIPKNIP STOPT
Gebruikt uw organisatie de CHIPKNIP voor het betalen van kopie, print en scan? De Chipknip stopt per 1-1-2015 als betaalmiddel. U heeft tot 1-10-2014 om een alternatief te implementeren.

View Calendar