Uit een veld van 987 bedrijven de finale bereiken is een topprestatie. Winnaar worden in een finale met vijf concurrenten is een Olympische droom. Dit overkwam Océ-Nederland B.V. uit ‘s-Hertogenbosch, de winnaar van de Service Jaarprijs 2012. “Een pracht prijs dankzij het team. Een topprestatie omdat in de eerste drie ronden anoniem werd gemeten. Dit geeft onze mensen een kick”, reageerde National Service Manager Patrick Deenen enthousiast.

De uitreiking van de ‘Serviceprijs 2012’ heeft tot doel de kwaliteit van de service in Nederland te verbeteren. Het initiatief voor deze jaarlijks terugkerende prijs is genomen door DOOR Training & Coaching in samenwerking met het vakblad Service Magazine. De ‘Service Prijs 2012’ is op woensdag 20 juni uitgereikt na afloop van de ‘Dag van de Service’ in het Veranderhuis te Doorn. De Top 6 presenteerden zich aan een groot publiek en namen deel aan een aantal praktijksimulaties.

De Top 6
Om in de Top 6 te komen hebben de kandidaten een aantal hordes genomen. Er is in 2011 gestart met 987 kandidaten waarbij volgens een knock-out systeem na iedere ronde de sterkste door mochten. Naast Océ-Nederland B.V. bereikten deze bedrijven de finale: Ambius Duiven, Boon Edam, Fortune Hot Drinks, Stöpler en Wolter & Dros.

Rondes van de Service Prijs
Op de website van de deelnemers is gemeten naar de zichtbaarheid van service en de contactgegevens van de serviceafdeling. Vervolgens zijn alle bedrijven telefonisch gemeten op klantgerichtheid. In de derde stap is aan de hand van de Klant Performance Meting aan échte klanten gevraagd hoe zij de service ervaren. Océ-Nederland B.V. scoorde hier een goede 7,9 met als uitschieter een 8,4 voor de klantgerichtheid aan de telefoon. In de laatste ronde is een assessor met een technicus uit de Top 10 op bezoek gegaan bij klanten. Tijdens de finale op woensdag 20 juni kwamen alle onderdelen samen: kwaliteit, klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en klantbetrokkenheid.

Jury
De jury van de Service Jaarprijs bestond uit:
Jon Overbeek, Electrolux Home Products
Peter van Nierop, uitgever Service Magazine
Rob Blok, Ricoh Nederland
Rinus van Kasteren, Endress + Hauser
Roeland Staal, NVSM en Robert Bosch
Bart van Luijk, DOOR Training & Coaching

Rate this post

Print Friendly