Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) kondigde vandaag aan  dat het als een leider wordt genoemd in het Forrester Wave-rapport dat op 10 mei 2012 werd gepubliceerd:  “The Forrester Wave™: Managed Print Services, Q2 2012”. Lexmark is een van de  bedrijven die door Forrester Research, Inc. werd gevraagd om deel te nemen aan  deze evaluatie van de belangrijkste aanbieders van Managed Print Services (MPS).  Lexmark behaalde de hoogst mogelijke score voor zijn strategie, ervaring met de  MPS-markt, deskundigheid inzake technologie en totaaloplossingen, integratie in  bedrijfsprocessen, mobiel printen en wereldwijde  aanwezigheid.

Forrester  vermeldt in het rapport dat Lexmark een van de enige leveranciers is die erin  slaagt om “een voortreffelijke wereldwijde ondersteuning van klanten te  combineren met krachtige, evenwichtige functies”(1) en dat het bedrijf zich  daarom een leider op de MPS-markt mag noemen. Forrester wijst er bovendien op  dat de recente overnames Lexmark zullen helpen om zich te blijven richten op  ‘point-of-service’-applicaties voor belangrijke sectoren, zoals retail,  farmacie, financiële dienstverlening en gezondheidszorg. Lexmark zal er volgens  het rapport ook in slagen om onafhankelijk een grote capaciteit inzake  ‘enterprise content management’ (het beheer van bedrijfsinformatie) en ‘business  process management’ (het beheer van bedrijfsprocessen) te  ontwikkelen.

De  MPS-leveranciers moesten aan drie criteria voldoen om in aanmerking te komen  voor dit rapport: beantwoorden aan de invulling die Forrester geeft aan MPS,  innoverende oplossingen aanbieden of een groot marktaandeel hebben en grote  belangstelling opwekken bij klanten. De geselecteerde zeven leveranciers werden  vervolgens beoordeeld op basis van 16 criteria in drie categorieën: huidig  aanbod, strategie en marktaanwezigheid.

Citaten:
‘Het bedrijf  [Lexmark] richt zich op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het leveren  van workflow-oplossingen om minder te printen. Nog vóór Lexmark de bedrijven  Perceptive en Pallas overnam, had het meer dan 100 applicaties die functies voor  documentbeheer bieden op multifunctionele printers (MFP’s),” zo schrijft Craig  Le Clair, Vice President van Forrester en hoofdanalist, in het rapport. “Terwijl  veel initiatieven op de MPS-markt alleen maar over de toestellen gaan, besteedt  Lexmark Global Services vooral aandacht aan het printbeleid op basis van  praktijkvoorbeelden die aantonen hoe gebruikers  printen.”

“Lexmark werkt  nauw samen met zijn klanten om hun reële behoeften te begrijpen en vervolgens  een MPS-oplossing op maat te ontwikkelen die de medewerkers efficiënter laat  werken en de organisatie toegevoegde waarde biedt,” verklaarde Marty Canning,  Executive Vice President van Lexmark en voorzitter van de afdeling Imaging  Solutions and Services. “De erkenning door Forrester bevestigt het leiderschap  van Lexmark. Wij staan erom bekend dat wij wereldwijd aan veel grote  ondernemingen MPS-oplossingen leveren met een toonaangevende klantenservice en  geavanceerde technologieën. Onze oplossingen optimaliseren de  outputinfrastructuur van onze klanten, verbeteren hun essentiële  bedrijfsprocessen en geven hen meer tijd voor hun  kernactiviteiten.”

Extra  informatie en documentatie:
De Lexmark Managed Print  Services-brochure

Rate this post

Print Friendly