Breukelen, 22 mei 2012 Xerox is gepositioneerd als leider in het mei 2012 rapport The Forrester Wave TM Managed Print Services (MPS) Q2 2012. Xerox krijgt deze erkenning vanwege haar MPS-aanbod, de prominente aanwezigheid op de markt en behaalt de hoogst mogelijke score op het gebied van strategie.
Xerox heeft een zeer goed uitgebalanceerd aanbod met een meerwaarde in alle categorieën, inclusief platformondersteuning, wereldwijde implementaties, ITO-ondersteuning en in het bijzonder bedrijfsondersteuning, schrijft Craig Le Clair, auteur van het rapport en vice president and principal analyst bij Forrester Research. Het marktbereik van Xerox is vergroot door de integratie met haar ITO-business, uitbreiding naar verschillende partners in het MKB en de wereldwijde levering.
Het rapport waarschuwt dat bedrijven die hun printtoepassingen nog steeds met verschillende budgetten van verschillende bronnen afnemen en geen MPS-strategie hebben, moeite zullen krijgen om de noodzakelijke printbesparingen en duurzaamheidsdoelstellingen te behalen. Het aanbod van Xerox is zeer geschikt voor de MPS-markt voor zowel een productie- als een kantooromgeving.
Forrester onderscheidt Xerox met de hoogst mogelijke scores in wereldwijde levering, mobile printing, ownership van nieuwe technologieën en oplossingen, integratie van IT-outsourcing support, enterprise print support, MPS-marktervaring, MPS-strategie, MPS-inkomsten, bedrijfscommitment en engagement.
“De MPS-markt blijft dynamisch, terwijl het marktleiderschap van Xerox constant is. Hiermee laten we klanten en channelpartners zien dat onze strategieën, tools en technieken herhaalbare resultaten over de hele wereld leveren, aldus Andrew Morrison, senior vice president van Xerox Managed Print Services.
In het afgelopen jaar heeft Xerox haar aanbod uitgebreid met de overname van Newfield IT om het MPS-beoordelingsproces en de implementatie te versnellen. Bovendien werkt Xerox nu samen met Cisco, dat Xerox MPS en mobile print integreert in de Cisco routers/switches en het marktaandeel vergroot via haar channelpartners. Daarnaast werkt Xerox samen met McAfee en Cisco om een strengere beveiliging in haar documenttechnologie en MPS-aanbod in te bouwen, die de bedrijfsgevoelige informatie van klanten nog beter beschermt.