Amstelveen,  23 april 2012  – Canon,  wereldwijd marktleider in imaging solutions, staat op derde plaats van de  Interbrand-ranglijst ‘Japan’s  Best Global Brands 2012’. Sinds de start van de ranglijst in 2009 stond Canon  altijd in de top vijf en blijft haar merkwaarde stijgen.

Erkenning  als één van de top drie Japanse wereldmerken is een bewijs van de kracht van het  merk Canon,” zegt James Leipnik, Chief of Communication van Canon  Europe, Middle East & Africa. “Dat wij deze hoge positie  ondanks de uitdagingen van het afgelopen jaar hebben behouden, bewijst de  veerkracht van Canon’s imaging producten en het vaste vertrouwen dat consumenten  in het merk Canon hebben.”

Interbrand  stelde  Canon’s merkwaarde vast op 11,715 miljard US dollar, een  verbetering van twee procent ten opzichte van de waardering een jaar eerder.  Interbrand’s methodologie kijkt bij het bepalen van de merkwaarde naar de  financiële kracht, de invloed op inkoopbeslissingen en toekomstige  verdienmogelijkheden. De positie op de ranglijst wordt gezien als een goede  indicator van de kracht van een merk. Om in aanmerking te komen, moet het merk  uit Japan komen, genoteerd zijn aan de beurs van Tokyo, wereldwijd een goede  reputatie hebben en tenminste 30 procent van de totale omzet dient afkomstig te  zijn van buiten Japan.

Rate this post

Print Friendly