Buhrs, producent van mailing en fulfillment oplossingen, introduceert tijdens drupa een geheel nieuw ontwikkeld papier verpakkingssysteem: de Buhrs 5000. ‘Papier verpakken is niet nieuw, de manier waarop dat op dit nieuwe systeem gebeurt wel’, zegt Ruud Oud, Buhrs’ Sales & Marketing Manager.

‘Binnen Buhrs beschikken we over veel kennis en ervaring met het kwalitatief hoogwaardig verpakken van mailingen in folie en papierverpakking. Deze know how heeft een belangrijke rol gespeeld bij het ontwerpen van ons nieuwe systeem, dat in samenwerking met één van onze grootste klanten verder is ontwikkeld en uitgebreid getest.

Binnen onze nieuwe Buhrs 5000 worden verpakken en ‘inkjetten’ inline gecombineerd. De inkjet mogelijkheden gaan van het aanbrengen van naw-gegevens in zwart tot en met volledig gepersonaliseerd printen van variabele data en images in full color. En dat alles bij een snelheid van maximaal 30.000 verpakkingen per uur.

Een belangrijke beweegreden om dit nieuwe verpakkingssysteem te ontwikkelen is de groeiende vraag naar verpakken in papier. Daar waar de papierverpakking eerst werd gezien als ecologische tegenhanger van folie verpakken, wordt het nu meer en meer gezien als vervanging van de traditionele envelop. Vooral in het hoogvolume mailsegment voor zowel Direct Mail, Transactie Mail als Transpromo, is dit een duidelijk waarneembare trend. Verder biedt het nieuwe systeem de mogelijkheid om inline self-mailers met inserts te produceren. De Buhrs 5000 wordt tijdens Drupa gedemonstreerd in Hal 14 op standnummer D41.

 

Rate this post

Print Friendly