Nieuwe  social planningsfuncties stellen de mens centraal en zorgen voor transparantie,  betrokkenheid en creativiteit

Amsterdam,  21 maart 2012  – Projectplace, partner voor online  samenwerken, lanceert vandaag een klantpreview van de nieuwe generatie social  planningsfuncties. Deze nieuwe functies ondersteunt een nieuwe manier van online  samenwerken die betrokkenheid van de mensen in de hele organisatie centraal  stelt en van samenwerken een sociaal proces maakt. Social collaboration is een  belangrijke trend die de komende jaren een grote invloed gaat hebben op het  bedrijfsleven. Deze toevoeging aan de projectmanagement tool is de eerste in de  rij van meerdere stappen om organisaties te helpen een social business te  worden.

Social business  draait om transparantie, betrokkenheid en creativiteit. Alle werknemers hebben  in een social business de mogelijkheid om mee te denken over de organisatie en  het creëren van waarde, tegenover een kleine selecte groep die dit eerder deed.  Eerdere studies, zoals de AIIM Market  Intelligence 2011, laten opvallend  goede resultaten zien van social collaboration. Uit het genoemde onderzoek bleek  bijvoorbeeld dat 38 procent van de social businesses informatie verkreeg uit  onverwachte hoek en dat meer dan een derde (34 procent) ideeën vergaarde voor  vernieuwingen aan het externe productaanbod.

De nieuwe update van  Projectplace zit vol met innovatieve functies en heeft een nieuw ontwerp, dat de  weg naar succes van een team ondersteunt.

Nieuwe  functies voor social planning:

  • Planningsborden: Een visuele ondersteuning voor het  plannen van samenwerking. Teamleden en belanghebbenden kunnen eenvoudig samen de  werkzaamheden plannen en coördineren. Door het projectwerk te groeperen in  planningsborden, ontstaat een eenvoudig overzicht van alle acties.
  • Nieuw overzicht met   tijdlijn: Een nieuwe   interactieve manier om de route naar voltooiing van het project te   visualiseren. De nieuwe tijdlijn helpt projectleden bij het volgen van   het totale project en de belangrijkste afzonderlijke stappen in het project.  
  • Teamspirit:   Op   basis van moderne gedragswetenschappen meet deze nieuwe functie de actuele   stemming van de projectleden. Door hun tevredenheidsstatus aan te geven,   kunnen leden de projectmanager en belanghebbenden een indicatie geven over de   status van het project.
  • Nieuw   ontwerp: Het pakket nieuwe   functies wordt omkaderd door een volledig nieuw ontwerp. Navigeren is   intuïtiever en gebruiksvriendelijker geworden. Daardoor kunnen de gebruikers   hun aandacht volledig richten op de inhoud van de projectwerkzaamheden.  

Voor veel  organisaties lijkt het misschien nog toekomstmuziek, maar vooral Nederland is al  flink op weg om de stap naar social collaboration te zetten”, stelt Noel  Eckhart, countrymanager Projectplace Benelux. “Uit een eerder onderzoek dat we  hebben uitgevoerd blijkt dat  communiceren met collega’s (42 procent) en delen van informatie (42 procent)  binnen Nederland de twee belangrijkste zaken zijn waarvoor social media gebruikt  wordt. Deze nieuwe manier van werken biedt kansen voor bedrijven en kunnen we nu  nog beter ondersteunen met de nieuwe functies in  Projectplace.”

De nieuwe functies  zijn nu beschikbaar in de vorm van een klantpreview. Social planning zal door  diverse platforms worden ondersteund, inclusief desktopbrowsers, iPhone en  Android smartphones en de iPad. Alle bestaande gebruikers van Projectplace  kunnen deze rechtstreeks uitproberen. De definitieve versie is later dit  voorjaar voor iedereen beschikbaar.

Een  whitepaper over social business is te downloaden via: http://www.projectplace.nl/waarom-projectplace/whitepapers/social-business/.

Daarnaast  zijn de nieuwe functies te bekijken via: http://www.youtube.com/watch?v=_zxJuaLXJvg&feature=youtu.be.

Rate this post

Print Friendly