‘s-Hertogenbosch, 13 maart 2012 – Ricoh lanceert een nieuwe versie van het succesvolle Ricoh  Business Driver Programma™ in Europa. Het  programma biedt een exclusief pakket business development services voor klanten  van Ricoh die actief zijn in de grafimediamarkt en centrale repro’s. Het  platform dat altijd (24/7) beschikbaar is, biedt unieke toegang tot nieuwe  marktonderzoeken, opinieartikelen, presentaties, praktijkgerichte  e-learningcursussen, trainingen en consultancydiensten van Ricoh.

Nieuwe functionaliteiten van de  website zijn de mogelijkheid om een persoonlijke pagina te creëren met de voor  leden meest relevante informatie, een CO2-calculator als onderdeel van het  nieuwe Ricoh Carbon Balanced Production Printing programma, een calculatiemodel  voor het vergelijken van het omslagpunt tussen digitale en offsettechnologie en  netwerkmogelijkheden waarmee leden rechtstreeks contact kunnen leggen met  consultants, specialisten van Ricoh en andere gebruikers.

Daarnaast zijn er diverse opinieartikelen toegevoegd voor  printprofessionals welke geselecteerd zijn op basis van de feedback van leden  van het Business Driver Programma. Uit een onderzoek dat Ricoh heeft uitgevoerd  onder de Business Driver-leden, bleken de belangrijkste uitdagingen voor 2012 te  bestaan uit het transformeren van de huidige organisatie en het identificeren  van nieuwe markten en printapplicaties.
Om  die reden heeft Ricoh artikelen toegevoegd die zijn gericht op het verbeteren  van de efficiency, het ontwikkelen van nieuwe markten, het kiezen van de juiste  printapplicaties, bedrijfstransformatie en duurzaamheid. Elk onderdeel gaat in  op nieuwe manieren om de winstgevendheid te verhogen en meer toegevoegde waarde  te bieden. Leden vinden hier ook informatie van toonaangevende, onafhankelijke  consultants uit de branche, zoals van PIRA en InfoTrends.

Met e-mail alerts ontvangen leden automatisch meldingen over  nieuwe inhoud, nieuwsberichten, diensten, evenementen en webinars.

Volgens een Duitse klant van Ricoh, Gerd  Gellner, CEO van Bonifatius, vormt het Business Driver Programma een belangrijk  onderdeel van de relatie met Ricoh: “Ricoh is een partner die interessante  producten en technologie heeft ontwikkeld en steeds voor ons klaar staat. Het  Ricoh Business Driver Programma ondersteunt onze marketing en de consultants van  Ricoh helpen ons bij de ontwikkeling van nieuwe concepten die voldoen aan de  behoeften van onze klanten. Dat is een belangrijk en uniek voordeel ten opzichte  van het aanbod van andere bedrijven. De service van Ricoh kan uitstekend worden  genoemd.”

Bo Flack, Sales Manager van  ABA, Zweden, een bedrijf dat sinds kort deelneemt aan het programma, zegt: “We  denken veel profijt te behalen met de hulpmiddelen, business development  services en informatie die erop zijn gericht ons bedrijf vooruit te  helpen”.

Graham Moore, Business  Development Director van de Ricoh Production Printing Business Group Europe  zegt: “Het Ricoh Business Driver Programma is een waardevolle bron geworden voor  de Europese klanten van Ricoh die actief zijn in de grafimediamarkt en centrale  repro’s. Door de inhoud en functionaliteit te verbeteren – veelal op basis van  de feedback van leden – verwachten we dat het programma nog beter en relevanter  zal zijn voor de ondersteuning van printprofessionals die in de toekomst  productiever en winstgevender willen zijn.”

Het Ricoh Business Driver Programma is beschikbaar in België,  Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, het  Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. De nieuwe functies worden vanaf  maart 2012 ingevoerd.

Ga naar www.ricoh.nl/businessdriver  voor meer informatie of bekijk het in de praktijk op de Ricoh-stand in hal 8a op  drupa 2012 die van 3 tot 16 mei wordt gehouden in Düsseldorf, Duitsland.

Printprofessionals kunnen op de hoogte blijven  van nieuws over Ricoh, de markt van production printing en updates van het Ricoh  Business Driver Programma op Twitter via @RicohPro

Rate this post

Print Friendly