De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) heeft bij de postbedrijven een verzoek ingediend om te komen tot een initiatief tot inkoopbundeling. Postbedrijf Sandd heeft deze kans met succes aangegrepen om de samenwerking met de VGP te verdiepen en te versterken.

Vereiste kwaliteit

Postbedrijf Sandd ziet de samenwerking met de VGP als een kans om het marktaandeel van Sandd onder VGP-leden te vergroten. ‘De verzenders bij de VGP vertegenwoordigen een groot deel van het postvolume in Nederland. Het spreekt voor zich dat wij ons marktaandeel bij deze organisaties willen uitbreiden. Daar hebben we de capaciteit en de kennis voor en bieden ook de vereiste kwaliteit. Door afspraken te maken over het bundelen van de inkoop van postdiensten wordt het voor VGP-leden aantrekkelijker om zaken te doen met Sandd’, aldus Thiemo van Spellen, commercieel directielid. ‘We hebben een koppeling gelegd met de capaciteit van ons netwerk op de bezorgdagen. Wanneer de verzender ons helpt om onze capaciteit beter te benutten en kiest voor een bepaald bezorgmoment dan kunnen we daar ook een incentive tegenover stellen. Zo kunnen we onze processen optimaliseren en gaan we nog productiever en efficiënter werken. En daar kunnen we onze VGP-klanten dan voor belonen’, zegt Thiemo van Spellen.

Innovatie Postmarkt

Dirk van Oostveen, bestuurslid VGP en voorzitter van de werkgroep Inkoopbundeling, beschouwt de wijze waarop Sandd en de VGP nu gaan samenwerken als een innovatie in de postmarkt. ‘Door de problematiek van de daldagen bij de distributeur in het verhaal te betrekken zijn we met elkaar in staat processen te verbeteren. Het zal ertoe leiden dat onze leden nog beter gaan kijken naar de inhoud van postvolumes om te bepalen hoe tijdkritisch die is. In die zin geloof ik dat we de postmarkt gaan veranderen.’

 

Rate this post

Print Friendly