Eerste cloudgebaseerd B2B platform voor  elektronische transacties via Open Network
Amsterdam, 29 februari 2012 – Basware, marktleider op het gebied van  e-invoicing en purchase-to-pay oplossingen, introduceert Basware Alusta. Dit  cloudgebaseerde transactieplatform voor business-to-business integratie biedt  centrale toegang tot alle Basware services via een schaalbaar, veilig en open  ecosysteem. Binnen dit open transactieplatform kunnen bedrijven van elke omvang  naadloos samenwerken op het vlak van inkoop en factuurverwerking.
De uitgebreide expertise van Basware op het gebied van e-invoicing,  purchase-to-pay en order-to-cash is met Basware Alusta omgezet in flexibele  oplossingen met ingebouwde proces-templates, die als cloudservices worden  aangeboden. Hierdoor kunnen grote ondernemingen en groeiende bedrijven direct  profiteren van het nieuwe tijdperk van B2B commerce. Dit alles op de manier die  het best past bij hun specifieke bedrijfsbehoeften.
Basware Alusta is een flexibele, nieuwe architectuur die de voordelen  van e-invoicing en andere elektronische documentenuitwisseling toegankelijk  maakt voor kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Het platform combineert  de hoogwaardige B2B proceskennis van Basware met intelligente cloudservices.  Deze zijn geoptimaliseerd voor eenvoudige connectiviteit met het Open Network,  het grootste open B2B transactienetwerk. Door alle taken binnen het inkoop- en  verkoopproces tussen organisaties samen te brengen, is de complexiteit minimaal  en zijn de kosten lager. Daarnaast is het financiële inzicht groter en wordt de  flexibiliteit binnen de financiële supply chain verbeterd. Basware Alusta  vervangt trage, handmatige processen door foutloze, geautomatiseerde processen  binnen een cloudgebaseerd software- en serviceplatform.
Het Basware Alusta-platform omvat een aantal unieke opties, waardoor het  een stabiel fundament biedt voor open samenwerking tussen bedrijven. Deze  features zijn:
Mobiliteit – Ondersteuning van applicaties voor mobiele telefoons en  tablet-pc’s, inclusief Android-, Apple IOS phone- en iPad-platforms. Hierdoor  hebben gebruikers ook onderweg altijd toegang tot kernprocessen en real-time  inzicht in data.
CloudScan – Een innovatie waarmee klanten op iedere locatie binnen  een paar minuten self-scan opties kunnen downloaden. Zo kunnen ze facturen  lokaal scannen voordat ze facturatiegegevens naar de cloud sturen voor data  capture- en validatieservices.
Real-time samenwerking – De kracht en het gemak van samenwerking via  social media is nu ook beschikbaar in de B2B-wereld. Hierdoor kunnen medewerkers  fora opzetten die alle afdelingen verbinden, maar waarbij ook leveranciers en  partners betrokken kunnen worden. Samenwerking via social media biedt real-time  inzicht in transacties en relaties, waardoor alle partijen direct eventuele  problemen kunnen oplossen. Deze aanpak versterkt relaties binnen de supply  chain.
Een op rol gebaseerde interface voor alle P2P- en O2C-processen –  Voor het eerst hebben kopers en verkopers van verschillende afdelingen toegang  tot dezelfde transactiegegevens via een beveiligde en op rol gebaseerde  interface. Het gebruiksgemak is vergelijkbaar met dat van populaire  consumentenoplossingen. De voordelen hiervan zijn snellere acceptatie door  gebruikers mede doordat de applicatie verregaand te personaliseren is.
Compleet overzicht vanuit één platform – Gebruikers hebben inzicht  in alle cashverplichtingen en –stromen. Van vordering tot betaling. Voor  financiële afdelingen betekent dat, dat cashflow voorspellingen beter worden.  Hierdoor neemt de behoefte aan third party provisioning af.
Neutrale netwerkconnectiviteit – Bedrijven kunnen met elk  dataformaat verbinding maken met het open commerce ecosysteem en transacties  uitvoeren. Dit kan ongeacht de aard van de eigen infrastructuur, technische  expertise of regelgeving. Hierdoor kunnen bedrijven eenvoudig met Basware Alusta  aan de slag, zonder iets aan flexibiliteit op het gebied van financiële  activiteiten in te boeten.
Diverse software-as-a-service opties – Het Basware Alusta platform  biedt pakketoplossingen die afgestemd worden op de omvang van organisaties. Ook  kleine en middelgrote bedrijven kunnen nu kiezen voor een ‘paperless’  crediteurenproces met Basware InvoiceReady of Invoice Pro. Afhankelijk van de  bedrijfsbehoefte zijn de pakketten uit te breiden. Betaling geschiedt  uitsluitend op basis van het daadwerkelijke gebruik, zodat er geen grote  investeringen vooraf nodig zijn.
Process-as-a-service – Ook als het gaat om de verschillende  processen is Basware Alusta flexibel. Bedrijven kunnen met één proces starten en  vervolgens extra processen en functionaliteit voor samenwerking toevoegen.  Bedrijven betalen alleen voor de services die ze daadwerkelijk gebruiken.
Esa Tihiliä, CEO van Basware zegt over het nieuwe platform: “Dit is  een belangrijke stap in de ontwikkeling van Basware. Door onze ervaring met  e-invoicing en purchase-to-pay kennen we de uitdagingen die bedrijven in dit  nieuwe tijdperk tegenkomen. Die kennis versterkt onze positie als experts op het  vlak van B2B samenwerking. Basware Alusta is een mijlpaal in de ontwikkeling van  open, veilige en wereldwijde ecosystemen voor inkopers en verkopers. Het  platform is gebouwd op basis van de beste transactieprocessen en onderstreept  ons vertrouwen in de voordelen van de Open Network-filosofie. Die staat voor ons  centraal bij het realiseren van efficiënte en kosteneffectieve B2B  transacties.”
Vishal Patel, research director bij Ardent Partners: “Efficiency,  transparantie en gebruiksgemak zijn de woorden die het eerst naar boven komen  bij het nieuwe Alusta-platform van Basware. Deze cloudgebaseerde oplossing  introduceert een mix van innovatie en eenvoud die bedrijven helpt om hun B2B  relaties te versterken. Door het nieuwe platform te combineren met het Open  Network hebben klanten van Basware de kans om nog effectiever samen te werken  met hun handelspartners.”
Bruno Koch, industry analist bij Billentis: “In 2012 verwachten we  dat ruim drie miljoen organisaties starten met e-invoicing. Sommige starten met  één proces, terwijl andere meerdere elektronische processen gaan benutten om hun  kosten te verlagen en het inzicht in cashflows te verbeteren. Nu e-invoicing  steeds vaker ingezet wordt, groeit de behoefte aan nieuwe oplossingen die  flexibel genoeg zijn om aan te sluiten bij de uiteenlopende behoeftes van  bedrijven.”
Rate this post

Print Friendly