Data van bijna  1.500 tablet-publicaties en 600 uitgevers tonen laatste trends in leesgedrag op  tablets

BARCELONA,  Spanje — 28 februari 2012 — Tijdens Mobile World Congres maakte Adobe  Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) bekend dat in het afgelopen jaar meer dan  zestien miljoen digitale publicaties voor tablets zijn gedownload die ontwikkeld  zijn met Adobe Digital Publishing Suite. Het bedrijf gaf tevens inzicht in het  gebruik van digitale magazines en applicaties van dagbladen, op basis van  anonieme data van bijna 600 uitgeverijen wereldwijd die samen zo’n 1500  publicaties hebben ontworpen met Adobe© Digital Publishing Suite. Adobe kondigde  bovendien nieuwe innovaties aan die meer zakelijke functionaliteit toevoegen aan  de Digital Publishing Suite. Dit helpt organisaties om meer omzet te genereren  uit digitale content en de merkbetrokkenheid te vergroten met digitale  publicaties. Belangrijke uitbreidingen zijn onder andere nieuwe in-app  merchandising, het leveren van afgestemde content op basis van  gebruikersprofielen en nieuwe mogelijkheden om de creatie van apps te  versnellen.

De anoniem verzamelde data is afkomstig van publicaties die  Adobe Digital Publishing Suite gebruiken en toont een verschuiving in het  leesgedrag van gebruikers, de bereidheid om te betalen voor tablet-applicaties,  ontwikkeling van het verkoopkanaal en de impact van advertenties. Tablets  leveren uitgevers meer omzet op nu consumenten betalen voor digitale  mediacontent. Zakelijke uitgeverijen gebruiken de tablet-applicaties ook om hun  merkbekendheid te vergroten en de aankoop van andere goederen en diensten te  bevorderen. Specifieke resultaten zijn:

  • 68   procent van de lezers wereldwijd betaalt momenteel voor digitale magazines en   dagbladen die gemaakt zijn met Adobe Digital Publishing Suite-software. Dit is   onderverdeeld in eenmalige aankopen (15%), abonnementen (26%) en bundels van   print en digitale uitgaven (27 procent).
  • Lezers zijn   zeer betrokken bij zowel redactionele content als advertenties. Een vijfde van   de bekeken pagina’s binnen een magazine-applicatie die is gemaakt met Adobe   Digital Publishing Suite is reclame. Interactiviteit, zoals webviews, video’s,   slideshows, geluidsfragmenten, beeldreeksen, hyperlinks en andere toevoegingen   kunnen een aanzienlijke impact hebben op de consumptie van – en engagement met   digitale content door de lezer. Lezers gebruiken ongeveer de helft (48   procent) van alle interactieve onderdelen binnen de Digital Publishing   Suite-apps. Van alle beschikbaar interactieve mogelijkheden die gebruikt   worden binnen applicaties worden webviews en video’s het meest gebruikt door   lezers.
  • De   helft van de lezers (56 procent) besteedt tussen de 25 minuten en 2,5 uur per   maand aan het lezen van digitale uitgaven. De tijd die besteed wordt aan het   consumeren van content is de afgelopen zes maanden met 70% toegenomen. Dit is   het gevolg van meer geavanceerde en aantrekkelijkere content en de groeiende   populariteit van tablets. Consumenten openen een applicatie die is ontwikkeld   met Adobe Digital Publishing Suite gemiddeld vijf keer per maand. Negen   procent van de lezers besteedt meer dan vijf uur per maand aan het lezen van   digitale publicaties.

“Er zijn  zestien miljoen digitale publicaties gedownload in de afgelopen twaalf maanden,  zonder tekenen van terugval”, stelt Zeke Koch, senior director of product  management, digital publishing bij Adobe. “Met de sterke groei van het aantal  digitale publicaties zal Adobe deze evolutie blijven voeden met innovatieve  features die uitgevers en ondernemingen wereldwijd de mogelijkheid bieden om  meer omzet te genereren uit digitale content en meer lezers te  treken.“
Uitgevers zoals Newsweek, Rodale, Smithsonian en Sotheby’s hebben  recent een magazine, merchandising- en klantloyaliteit-applicaties gepubliceerd.  Vergelijkbare organisaties hebben de mogelijkheid om digitale content toe te  voegen aan hun mobiele marketingmix door diverse digitale publicaties te creëren  met Adobe Digital Publishing Suite, zoals marketing- en sales-materialen,  corporate communicatie-uitingen en ook merkloyaliteit-, klantwerving- en  klantretentie-materialen.

Adobe Digital Publishing Suite is marktleider  in het creëren van digitale publicaties en bevat robuuste functionaliteit die  traditionele media en zakelijke uitgeverijen in staat stellen om snel digitale  content te creëren die leidt tot meer omzet. Innovatieve features zijn onder  meer:

  • Begrensde   distributie – Uitgevers kunnen specifieke content leveren aan   verschillende klanten, lezers of bepaalde ledengroepen binnen één branded   applicatie.
  • Aangepaste   notificaties – Klanten kunnen in-app notificaties benutten voor   cross-promotie of om de beschikbaarheid van een publicatie of andere content   te melden. Publicaties van Condé Nast maken al gebruik van deze mogelijkheid.   Uitgevers en merkorganisaties kunnen aangepaste meldingen inzetten voor in-app   marketing om de vraag naar magazines te stimuleren.
  • HTML   5-ondersteuning – Organisaties als The New Yorker, National Geographic en   Visa gebruiken HTML5 binnen hun digitale publicaties om binnen de app   lettertypen, toegevoegde content, complete artikelen en interactieve   advertenties op te slaan.
  • Andere   zakelijke opties zijn onder andere direct entitlement (uitgevers kunnen   met één druk op de knop digitale content leveren aan bestaande abonnees),   Analytics (Digital Publishing biedt zowel Base Analytics als de   mogelijkheid om te integreren met een bestaand SiteCatalyst account) en   Custom Content Viewer (uitgevers kunnen een Content Viewer creëren voor   meerdere devices die ondersteuning bieden voor het bekijken van content in   full-screen).
Rate this post

Print Friendly