Breukelen, 23 februari 2012 XMPie, A Xerox Company en aanbieder van softwareoplossingen voor Individualized Communications Management (ICM), voegt XMPie Mapping Service toe aan haar portfolio van 1-op-1 crossmediale producten en diensten. In samenwerking met het Duitse locr GmbH, leverancier van geo-data en (stads)plattegronden, stelt XMPie haar gebruikers in staat om gepersonaliseerde plattegronden op hoge resolutie eenvoudig en snel te integreren in gedrukte en online media. Plattegronden zijn een krachtige call-to-action in DM-campagnes. De integratie van plattegronden in de software van XMPie draagt dan ook bij aan het succes van deze campagnes.
Door samen te werken met locr zorgen wij voor betrouwbare, geavanceerde en rendabele mapping-mogelijkheden voor onze klanten, aldus Jonny Miller, vice-president Customer Operations en Business Development bij XMPie. Wanneer de plattegronden worden gepersonaliseerd en vervolgens geïntegreerd in 1-op-1 marketingcampagnes via meerdere kanalen, werken ze als zeer krachtige actieprikkel, waarbij aangestuurd wordt op meer respons en opbrengst van de campagne.
De nieuwe service maakt het mogelijk om landkaarten te genereren voor meer dan honderd landen over de hele wereld, met diverse routeopties. Die routes kunnen indien gewenst een beginpunt (bijvoorbeeld het huis van de klant) en een eindbestemming (de winkel met de aanbieding) verbinden. De gepersonaliseerde plattegronden kunnen bovendien grafische elementen bevatten, zoals vooraf gedefinieerde pictogrammen voor de bestemming of nabijgelegen bezienswaardigheden (POI). Aangezien het kaartmateriaal gebaseerd is op de meest recente onbewerkte gegevens van navigatieleverancier NAVTEQ en deze per kwartaal bijgewerkt worden, zorgt de XMPie Mapping Service voor actuele en betrouwbare gegevens.
Gepersonaliseerde landkaarten en stadsplattegronden geven aantrekkelijke en waardevolle informatie die de aandacht van klanten trekt. Dit leidt tot een aanzienlijke toename van het succes van DM-campagnes, aldus Rolf Richter, CEO van locr GmbH. Door deze integratie hebben XMPie-gebruikers die al crossmediale campagnes met respons produceerden, nu een extra element in de aanbieding voor hun klanten, tegen minimale investering.
De XMPie Mapping Service wordt aangeboden in abonnementsvorm en is per direct wereldwijd beschikbaar voor gebruikers van XMPie uDirect Premier en PersonalEffect.