Hermann Buss is per 1 januari 2012 als Associated Partner toegetreden tot GEA consultancy. Samen met GEA werkt Hermann aan het doorontwikkelen van zijn PublishingPortfolioTM methodiek. Dit jaar verschijnt het gelijknamige boek. De methode biedt concrete handvatten om het bestaande portfolio van organisaties door te ontwikkelen op basis van klantbehoefte en marktontwikkeling, toegespitst op de crossmediale uitgeeforganisatie.

Over Hermann Buss

Als voormalig directeur van de business unit Overheid bij Kluwer heeft hij altijd veel energie gestoken in de ontwikkeling en migratie van het uitgeefportfolio. Met een TU Delft-achtergrond in telecommunicatie- en informatietheorie én een carrière in nieuwe media bij Philips en KPN, heeft Hermann Buss inmiddels ruim tien jaar ervaring met communicatielogistiek.

Als verandermanager is Hermann Buss zacht op de presentatie maar hard op de inhoud; met vanzelfsprekende professionaliteit in ‘general management aspecten’ en een gezonde dosis zelfspot. Hij inspireert mensen veranderingen binnen de organisatie aan te gaan en zorgt dat zij als team gaan werken.

Als interim-manager leidt Hermann complexe projecten, waarbij meerdere disciplines uit de organisatie met elkaar moeten samenwerken.

Mijn speciale interesse gaat uit naar projecten waarbij het analyseren en ontwikkelen van (multi-channel) publishing portfolio’s centraal staat. Mijn visie is dat uitgeverijen nadrukkelijk en op korte termijn expliciete aandacht moeten gaan geven aan hun portfolio en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor bestaande en nieuwe klantbehoeften. Daar wil ik graag mijn ervaring en methodieken voor inzetten”.

Meer weten over Hermann of een afspraak maken om nader kennis te maken met de methodiek voor het analyseren en ontwikkelen van een Publishing Portfolio? Kijk op zijn profielpagina op www.gea.nl of mail naar h.buss@gea.nl.

 

Rate this post

Print Friendly