NAARDEN, 19 januari 2012 – Lexmark International Inc. is door het IT-onderzoeksbureau IDC tot MPS (Managed Print Services)-leider benoemd in het onlangs verschenen MPS Marketscape-rapport. In dit rapport wordt de concurrentiepositie van verschillende MPS-aanbieders geanalyseerd. IDC’s studie toont aan dat Lexmark een hoge score behaalt op de onderdelen MPS-strategie en –mogelijkheden. Met name op het gebied van klantenservice, operationele uitvoering en marktbenadering behaalt Lexmark goede cijfers.

Lexmark onderscheidt zich van andere MPS-aanbieders door zijn wereldwijde operationele capaciteiten, branche-specifieke kennis, de expertise in het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en de ondersteuning van klanten om minder af te drukken.

Lexmark’s MPS-strategie helpt wereldwijd opererende organisaties uit verschillende branches, waaronder het onderwijs en de financiële-, productie-, retail-, zorg- en publieke sector, om efficiënter en effectiever te werken en zich van de concurrentie te onderscheiden. In de laatste twee jaar heeft Lexmark 23 nieuwe MPS-contracten ondertekend met bedrijven die opgenomen zijn in de Global 500 of Fortune-500-lijst.

“Veel van ’s werelds toonaangevende bedrijven vertrouwen op Lexmark bij het beheren van hun printomgeving en het optimaliseren van hun kritische bedrijfsprocessen”, zegt Niels Priem, General Manager Lexmark Benelux. “Terwijl de concurrentie hun MPS-modellen baseert op het weghalen en consolideren van printers, ligt onze focus op het creëren van effectievere en efficiëntere werkprocessen bij de klant door middel van het optimaliseren van hun infrastructuur. Door proactieve diensten en het versnellen en transformeren van de bedrijfsprocessen wordt de werkdruk verminderd.”

Download voor meer informatie Lexmark’s MPS Brochure. Indien u meer informatie over het onderzoek wilt, bekijkt u hier het onderzoeksrapport van IDC.

Over IDC MarketScape

Het IDC Marketscape leveranciers-model geeft een overzicht van de concurrerende geschiktheid van ICT-aanbieders in een bepaalde markt. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een strenge methodologie, gebaseerd op zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria, wat resulteert in een enkele grafische illustratie van de positie van elke leverancier in een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarbinnen het product- en dienstenaanbod, de mogelijkheden en strategieën en de huidige en toekomstige succesfactoren binnen de markt van IT- en telecommunicatie-leveranciers op zinvolle wijze kunnen worden vergeleken. Het kader biedt technische kopers tevens een overzicht van de sterke en zwakke punten van de huidige en toekomstige leveranciers.

Rate this post

Print Friendly