Basware en Transparent, specialist op het gebied van datamining van Accounts Payable-data (AP), hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Huidige en toekomstige klanten van Basware kunnen op basis van het no cure, no pay-principe het betaalproces laten doorlichten om onverschuldigde betalingen boven water te halen en klanten te voorzien van actuele managementinformatie om het AP-proces te optimaliseren. Toekomstige klanten van zowel Basware als Transparent hebben op deze manier niet alleen een volledige suite voor AP-procesoptimalisatie, maar ook voor AP-werkkapitaalverbetering ter beschikking.

Jörgen Hensgens, Vice President Benelux van Basware: “Door de samenwerking met Transparant bieden we onze klanten nu een extra dienst om na te gaan of er in het verleden bijvoorbeeld bepaalde facturen dubbel zijn betaald, betalingskortingen zijn misgelopen of BTW-tarieven verkeerd zijn ingeboekt. Tevens kunnen we door middel van benchmarking inzichtelijk maken hoe het AP-proces functioneert, ook ten opzichte van peers. Dit is een ideaal moment om bij een bedrijf een nulmeting te verrichten voordat de Basware-software binnen het bedrijf wordt geïmplementeerd. Hierbij worden verschillende vragen als ‘Hoeveel van mijn werkkapitaal ligt verborgen bij mijn leveranciers?’, ‘Hoe functioneert mijn AP-proces?’ en ‘Hoe kan ik mijn AP-proces procesmatig verbeteren?’ beantwoord. Een dienst die ten tijde van economische uitdagingen voor veel bedrijven uitkomst biedt.”

Willem-Jeroen Stevens, CEO van Transparent, vult aan: “Uit onderzoek is naar voren gekomen dat tot 1 promille van alle facturen ten onrechte wordt voldaan. Wij kunnen organisaties helpen om deze facturen inzichtelijk te maken. Door middel van datamining analyseren wij uitgaande betalingen en de bijbehorende processen van cliënten met als doel deze data te converteren naar gedetailleerde managementinformatie. Gedurende dit proces worden onverschuldigde betalingen geïdentificeerd, geverifieerd en geïnd op een no cure, no pay-basis. Transparent biedt deze resultaten aan in een dashboard en geeft klanten actuele managementinformatie en heldere adviezen om de processen rondom het AP-proces te verbeteren.”

 

Rate this post

Print Friendly