‘s-Hertogenbosch, 30 november 2011 – Ricoh, specialist in documentbeheer, IT-services en production printing, heeft recentelijk een van de hoofdprijzen in ontvangst mogen nemen ter gelegenheid van de prestigieuze International Green Awards 2011. Ricoh’s duurzaamheidsprogramma werd beloond met de zilveren prijs in de categorie ‘Best Green Service Innovation’. Deze prijs is de erkenning van een service die niet alleen het gebruik van hulpbronnen beperkt, maar ook echt duurzaam is en echte meerwaarde biedt.

Het duurzaamheidsprogramma van Ricoh meer dan 4.300 klanten in Europa geholpen hun CO2-uitstoot met gemiddeld 35 procent te verminderen en tegelijkertijd de eigendomskosten (TCO) van Ricoh-apparaten met 28 procent te verlagen. Het Sustainability Optimisation Programme van Ricoh is erkend door het British Standards Institution (BSI). In het progamma wordt in vijf eenvoudige stappen een nauwkeurigere meting van de CO2-uitstoot gedaan, waarna Ricoh organisaties helpt om de CO2-uitstoot te verminderen, optimaliseren en neutraliseren, zodat een CO2-neutrale print- en documentomgeving wordt gerealiseerd.

Ricoh heeft dit jaar al meer onderscheidingen voor haar duurzaamheidsprogramma ontvangen. Eerder werd de hoofdprijs in de wacht gesleept bij de ‘EFQM Sustainability Good Practice Competition’ en onlangs werd het programma erkend met de publieksprijs tijdens de NIMA Awards in de categorie Duurzaam Ondernemen.

De International Green Awards zijn in het leven geroepen als erkenning van creatieve strategieën die op een aantrekkelijke en efficiënte manier tot duurzamere resultaten leiden, en is nu een vast evenement op de agenda van duurzame bedrijven over de hele wereld.

“Ricoh wil een stapje verder gaan dan alleen de wettelijke eisen”, aldus Jeroen de Punder, Marketing Director bij Ricoh Nederland. “We willen het verschil maken door technologische innovatie, verbeterde processen en diensten zoals ons duurzaamheidsprogramma. We voldoen niet alleen aan alle verplichtingen op milieugebied, maar werken ook aan de reductie van milieueffecten en het verhogen van de rentabiliteit bij onze klanten.”

Rate this post

Print Friendly