OpenText verenigt mogelijkheden van overgenomen Global 360 en Metastorm in nieuw opgerichte Business Process Solutions Group

Hoofddorp – 25 november 2011– OpenText (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC) heeft een Business Process Solutions (BPS) group opgericht die de mogelijkheden van de recent overgenomen bedrijven Global 360 en Metastorm verenigt. De OpenText BPS-missie bestaat uit het leveren van dynamische business process en case-management-oplossingen die innovatie, zakelijke flexibiliteit en klanttevredenheid stimuleren. OpenText maakte tijdens zijn BPM gebruikersevent in Orlando vorige week tevens de BPM-productstrategie bekend evenals de eerste geïntegreerde oplossingen als gevolg van de recente overnames.

Het OpenText BPS-platform is gericht op verschillende soorten gebruikerscases waaronder zowel document-, content- en casegerichte processen als automatische procesverwerking (straight-through-processing). Het platform ondersteunt klanten om betere resultaten te behalen, doordat het zich richt op de strategische planning en de uitvoering van de oplossing. De softwaresuite biedt tevens een betere klant- en werknemerservaring via een interface waarbij de gebruiker en zijn manier van werken centraal staan.

De nieuwe OpenText BPS-productstrategie stimuleert innovatie door:

– Bedrijfsmobiliteit waardoor gebruikers via smartphones in staat zijn om volledig te participeren in bedrijfsprocessen of ze zelf te initiëren. Dankzij mobiele toegang kunnen bedrijven belangrijke verbeteringen doorvoeren binnen hun processen en de manier van interactie met klanten, werknemers, leveranciers en partners via alle communicatiekanalen;

  • ‘Social workspace’ dat de efficiency en effectiviteit vergroot door middel van gebruikerservaringen, hetgeen een motivatie betekent voor de personen die het werk uitvoeren .
  • Flexibele cloudimplementaties door oplossingen als service aan te bieden, on-premise implementaties, private en publieke cloudimplementaties, door OpenText gehoste implementaties of een combinatie van deze mogelijkheden;
  • Contentintegratie bedoeld om informatie vanuit de hele onderneming te benutten. Om op die manier content aan te bieden passend binnen de context van de uitgevoerde werkzaamheden en zodoende de klantervaring over de verschillende kanalen te verbeteren;
  • Bedrijfsvisualisatie waarmee organisaties processen kunnen voorspellen en innoveren van strategie tot en met uitvoering.

De OpenText BPS-productstrategie is versneld tot stand gekomen dankzij een sterk wereldwijd netwerk van partners, waaronder SAP®, Microsoft® en Oracle®, evenals een sterke wereldwijde basis van meer dan 3.100 klanten. John Shackleton, President en Chief Executive Officer bij OpenText, verklaart: “Business process oplossingen zijn een cruciaal onderdeel van de ontwikkeling die OpenText doormaakt en betekenen een groeimogelijkheid om bestaande enterprise content management investeringen uit te breiden.”

OpenText BPS-oplossingen zijn ontwikkeld om gefragmenteerde processen af te kunnen handelen door werknemers de mogelijkheid te geven efficiënter te werken terwijl het management zich kan concentreren op het meten en realiseren van doelstellingen.

Het OpenText BPS-platform biedt meerwaarde voor klanten in de vorm van:

  • Uitbreiding van het bereik door op elk gewenst moment en overal in contact te komen met nieuwe relaties;
  • Zakelijke interactie optimaliseren door sociale samenwerking zowel binnen als buiten het bedrijf mogelijk te maken. Bijvoorbeeld snellere en betere interactie tussen collega’s en de mogelijkheid om samen te werken met deskundigen;
  • Versnelde implementaties van oplossingen door te profiteren van de cloud, om tijd en kosten te besparen;
  • Het benutten van bedrijfsinformatie om duidelijke context in beeld te brengen waardoor het bedrijf betere beslissingen kan nemen;
  • Het nastreven van continue innovatie door snel procesveranderingen te introduceren en uit te voeren.

Kamran Kheirolomoom, Senior Vice President en General Manager Business Process Solutions bij OpenText: “De focus van business process management verschuift van automatisering naar innovatie, differentiatie, flexibiliteit en een verbeterde klanttevredenheid. OpenText BPS levert de oplossingen die bedrijven nodig hebben om hun voorsprong te kunnen behouden op de concurrent in deze tijden van verandering. Wij begrijpen het probleem van onze klanten en kijken naar het volledige spectrum van processen, wie er betrokken zijn bij het proces en de statistieken die belangrijk zijn voor het bedrijf om elke klant te helpen bij het boeken van succes.”

De eerste producten die worden geleverd vanuit OpenText BPS in aanvulling op het bestaande platform, zijn sociale samenwerkingsmogelijkheden en mobiele toegang tot de softwaresuite. Social BPM verbetert de mogelijkheden van een bedrijf om de productiviteit van de procesdeelnemers te verbeteren, vooral bij ongestructureerd werk, door inzet van sociale technologieën, zoals instant messenger en social media voor procesverbetering.

Steve Russel, Senior Vice President Research and Development, Business Process Solutions OpenText heeft een hoofdstuk geleverd aan het recent verschenen boek ‘Social BPM – Work, Planning and Collaboration Under the Impact of Social Technology. Dit hoofdstuk draagt de titel ‘How Social Technologies Enhance the BPM Experience for All Participants’. Een gratis versie van dit hoofdstuk is hier beschikbaar.

Meer informatie is te vinden op www.OpenTextBPM.com of het ‘Because Process Matters blog’ op www.BecauseProcessMatters.com OpenText BPS’s marktleiderschap is erkend door wereldwijde IT-analisten zoals Gartner, Forrester, IDC en anderen.

Rate this post

Print Friendly