‘s-Hertogenbosch, 16 november 2011- Ricoh Nederland heeft recentelijk een nieuw business partner programma geïntroduceerd dat aansluit op de dynamische marktontwikkelingen en positionering van Ricoh in de markt. Ricoh specialiseert zich, naast het leveren van hoogwaarde print en afdruk apparatuur steeds meer als een leverancier van end-to-end document en IT oplossingen. Het nieuwe partnerprogramma sluit op deze ontwikkelingen aan, en is geënt op kennisoverdracht en samenwerking.

Met veranderende marktomstandigheden zoals het nieuwe werken, het gebruik van digitale devices als Ipads en een afnemend papierverbruik zoeken organisaties in het MKB oplossingen op het gebied van efficiënter printen en het digitaliseren van documenten. Ook procesoptimalisatie en het vereenvoudigen van de informatie- en documentenstromen is een vraagstuk waar organisaties mee te maken hebben. Ricoh en haar Business Partners kunnen organisaties met dit soort problematieken helpen.

Met de introductie van het partner programma kunnen business partners nog beter inspelen op de behoefte om document processen te vereenvoudigen en te vertalen naar kosten en tijdsbesparing. Naast marketing- en supportvoordelen biedt Ricoh een intensief trainingsprogramma aan. Deze trainingen worden door de Ricoh Partner Academy verzorgd en zijn niet alleen gericht op product en IT vaardigheden. Ook persoonlijke skills zullen in de, speciaal op business partners afgestemde trainingen, uitgebreid aan bod komen.

Deelname aan het Ricoh partnerprogramma start met een certificeringprogramma voor sales functies binnen de organisatie van de Business Partner. Rob Baggerman, Sales Director Ricoh Nederland: “Deze certificering zorgt ervoor dat erkende Business Partners de expertise en vaardigheden verkrijgen om organisaties professioneel en eenduidig te adviseren en Ricoh oplossingen te ondersteunen en te implementeren. Daarnaast zitten er ook financiële voordelen aan het partnerschap. Middels het programma en de erkende benaming Ricoh Business Partner kunnen zij meeliften op en profiteren van de kracht van Ricoh. Wij kijken dan ook uit naar een succesvolle gezamenlijke investering in de markt.”

Partners hebben positief gereageerd op het trainingsprogramma. Eind november starten de eerste 70 deelnemers aan het programma.

Rate this post

Print Friendly