Toshiba introduceert Active System Monitoring (ASM) als dienst voor al zijn MFP-systemen. Met ASM kan Toshiba iedere MFP proactief beheren, met behulp van informatie die veilig vanuit het systeemgeheugen naar Toshiba wordt verstuurd. De voordelen voor Toshiba-gebruikers: snellere respons op storingen, hogere beschikbaarheid, geen administratieve rompslomp en besparingen op voorraadkosten en voorraadruimte.

Active System Monitoring is ontwikkeld voor klanten die vinden dat het doorgeven van tellerstanden, het melden van storingen en het bewaken van de tonervoorraden van hun MFP’s niet tot hun kerntaken behoren. ASM is gebaseerd op drie communicatiestromen van de MFP naar Toshiba: tellerstanden, storingen en tonerverbruik. Op basis van deze gegevens kan Toshiba tijdig preventief onderhoud plegen. Toshiba-gebruikers worden op hun beurt verlost van administratieve taken, zoals het doorgeven van tellerstanden en het bestellen van nieuwe toner.

Hogere beschikbaarheid

Dankzij de automatische verzending van tellerstanden weet Toshiba precies wanneer een systeem toe is aan preventief onderhoud. Het proactief inplannen van onderhoudsbeurten verhoogt de beschikbaarheid van de MFP en vermijdt onnodige servicebezoeken. Ook de automatische doorgifte van service meldingen draagt bij aan een hogere beschikbaarheid. Toshiba is immers al op de hoogte van de melding, zodat een snellere respons mogelijk is. In de meeste gevallen belt Toshiba de klant al vóórdat deze Toshiba belt. Daarmee wordt de druk op diens ICT-helpdesk verlaagd.

Minder administratie, minder kosten

Hetzelfde procedé hanteert Toshiba voor het tonerverbruik. Daardoor krijgen Toshiba-gebruikers altijd op tijd de juiste toner toegestuurd. Zij hoeven zelf geen toner te bestellen en geen voorraad aan te houden. Daarmee besparen ze dus ook op voorraadkosten en voorraadruimte.

Veilige communicatie

ASM werkt via de scannen-naar-e-mail-functie die aanwezig is in elke MFP met Toshiba’s e-BRIDGE-technologie. Tijdens elke communicatiesessie blijven documenten gegarandeerd veilig. Dat komt doordat de MFP alleen gegevens uit zijn systeemgeheugen verstuurt. De gegevens in het beeldgeheugen en op de harde schijf van de MFP kunnen niet worden benaderd door Toshiba.

Indien het printerpark van de klant ook uit systemen bestaat die niet over de scannen-naar-e-mail-functie beschikken, dan zet Toshiba een softwaretool in die de tellerstanden en tonermeldingen voor elke printer in het netwerk verzorgt.

Onderdeel van Toshiba’s MDS-concept

ASM ondersteunt Toshiba’s Managed Document Services volledig. Volgens het MDS-concept ontvangen klanten regelmatig uitvoerige rapportages. Dankzij ASM kan Toshiba deze rapportages baseren op nog actuelere gegevens, om zo het documentverwerkingsproces van Toshiba-gebruikers nog efficiënter te maken.

Over Toshiba Tec

Toshiba Tec Netherlands Imaging Systems is in Nederland technologisch toonaangevend in digitale documentsystemen. Het productaanbod loopt uiteen van faxen en copiers tot en met professionele kleursystemen die een geïntegreerde documentoplossing vormen in de grootste netwerkomgevingen. Distributie vindt zowel rechtstreeks plaats aan klanten als via een dealernetwerk. Service en support worden centraal geleverd vanuit Houten.

Toshiba Tec in Nederland maakt deel uit van Toshiba Tec Corporation, een wereldspeler in informatiesystemen voor kantoor, detailhandel en industrie. Toshiba Tec is sterk aanwezig op vier continenten en haalt een wereldwijze omzet van circa € 3 miljard. Op haar beurt is Toshiba Tec grotendeels in handen van Toshiba Corporation; een van de grootste technologiebedrijven ter wereld.

Toshiba bestaat al sinds 1875 en werkt met ruim 200.000 mensen vanuit 740 ondernemingen over de hele wereld aan een jaarlijkse omzet van circa € 50 miljard.

Rate this post

Print Friendly