AcceptEmail, RPost en SSLPost zijn door de leden van de VGP genomineerd voor de VGP Post Award. Op dinsdag 8 november 2011 tijdens het evenement DocumentLifeCycle’11 in Arnhem kiest de vakjury uit deze drie postale innovaties de winnaar van de VGP Post Award 2011. De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) looft de prijs nu voor de vijfde keer op rij uit. Vorig jaar ging het beeldje naar GreenCityDistribution en het jaar daarvoor naar de Verhuisvriend.nl.

De genomineerde cases

> AcceptEmail

Dit is een dienst voor het factureren en betalen van rekeningen en herinneringen via e-mail of sms. Vanuit een gestandaardiseerde en beveiligde e-mail betaalt de klant met enkele klikken via iDeal of creditcard. AcceptEmail biedt bovendien inzicht in de status van de mail en de betaling.

> RPost

Met RPost kan men grote poststromen die nu nog vaak om wettelijke redenen fysiek plaatsvinden, digitaal verzenden. Het is een platform voor aangetekende e-mail dat zich naar eigen zeggen onderscheidt van andere initiatieven omdat de ontvanger niets hoeft te doen om toch beveiligd e-mailverkeer te kunnen krijgen.

> SSLPost

SSLPost biedt een veilige service voor het elektronisch afleveren van privacy-gevoelige documenten, direct in de ‘inbox’ van de ontvanger. Documenten en berichten worden voorzien van een digitale handtekening van de afzender en daarna worden ze versleuteld. Via e-mail worden ze aangetekend afgeleverd.

De jury

De jury bestaat dit jaar uit:

· Juryvoorzitter Peter de Jong, directeur Sequoia Service Communication

· Bert Aerts, coördinator voor het postbeleid Ministerie van Economische Zaken

· Jan Kloeze, hoofdredacteur VIP/Doc

· Alfred Köbe, chairman Postal User Group (PUG)

· Jan van Nunen, (Categoriemanager Post, Rijksoverheid)

Voor meer informatie over de award, de criteria en de procedure, kijk op www.postaward.nl. DocumentLifeCycle’11 wordt georganiseerd door de vaktitel Vip/Doc en Xplor Nederland.

Over de VGP

De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) is een initiatief van grote verzenders van geadresseerde post op de Nederlandse postmarkt. Sinds 15 augustus 2006 heeft een aantal organisaties hun krachten gebundeld. Inmiddels zijn de leden van de VGP, met gezamenlijk 1,3 miljard poststukken per jaar, verantwoordelijk voor meer dan 25% van de totale geadresseerde postmarkt in Nederland. Het doel van de VGP: belangenbehartiging en het delen van kennis tussen de leden op het gebied van documentenverwerking en postvervoer.

Rate this post

Print Friendly