Breukelen, 12 september 2011 – Xerox introduceert het Xerox Business Innovation Programma (XBIP) en stelt daarin haar softwareplatforms open voor de ontwikkeling van nieuwe toepassingen door derden. Dit geeft lokale partners de mogelijkheid nieuwe softwareproducten en diensten te ontwikkelen, die vervolgens via de platforms in de cloud beschikbaar worden gemaakt voor klanten. Naast de ondersteuning in de vorm van lokale verkoopkanalen, kennis en human resources biedt Xerox haar klanten zo een eenvoudige opstap naar nieuwe producten en diensten, zonder dat ze hoeven te investeren in serverparken, software-implementaties, onderhoud en beheer. Xerox introduceerde het nieuwe XBIP-programma afgelopen weekend tijdens het KLM Open golftoernooi in Hilversum.

Gerard Kruijt, Solutions Business Manager bij Xerox Nederland: “Het XBIP-programma sluit naadloos aan op onze ‘ready for real business’ gedachte. We helpen onze klanten sterker te focussen op hun eigen core business. Dit doen we door alle randvoorwaarden te bieden die nodig zijn om extra waarde toe te voegen aan die core business, bijvoorbeeld door verdere bedrijfsoptimalisatie of door uitbreiding met nieuwe diensten en producten. Inmiddels hebben meerdere lokale softwareontwikkelaars zich als partner bij het programma aangesloten, waaronder DmCards, NxPublisher (Quintor), 4Cloud en Udocx. Hun softwaretoepassingen zijn als white label oplossing beschikbaar via ons EIP– en FreeFlow-platform.”

Postcard marketing
DmCards, softwareontwikkelaar op het gebied van postcard marketing, liet tijdens de KLM Open zien welke slimme toepassingen zij hebben ontwikkeld op de softwareplatforms van Xerox. Zo ontwikkelde DmCards een snelle en eenvoudige koppeling met verschillende (klanten)databases en kassasystemen, waarmee postcards als een actief marketing-, relatiebeheer- of HR-instrument kunnen worden ingezet. Jelke Schaafsma, Managing Director bij DmCards: “Mensen ontvangen graag een kaart waar ze blij van worden. Geen enveloppen dus en geen bulk-mail, maar een op de persoon afgestemde kaart. Wij helpen bedrijven het proces van signalering en verzending te automatiseren om zo hun mailingen heel gericht in te zetten. We zijn geen webshop waar je kaarten kunt kopen en versturen. DmCards is een softwareontwikkelaar die steeds op zoek is naar slimme automatiseringsoplossingen voor het versturen van zakelijke postcards.

Fullfillment
Fullfillmentpartner Pondres produceert de postcards van DmCards, zodat bedrijven niet hoeven wakker te liggen van het proces, de kwaliteit, verwerking, haalbaarheid en de schaalbaarheid van hun mailingen. Leo Harpe, Manager Business Development bij Pondres: “Postcard marketing is enorm in opkomst, omdat het een uitgelezen middel is om je doelgroep direct en met minimale waste te bereiken. Wij zorgen ervoor dat de kaart er professioneel uitziet en op het gewenste tijdstip bij de doelgroep op de deurmat landt. De kracht zit immers in de eenvoud.”

Rate this post

Print Friendly