Woerden, 19 juli 2011 –  Door zelf steeds opnieuw te blijven innoveren en te blijven investeren in nieuwe manieren van dienstverlening is het Woerdense Impress erin geslaagd een leidende positie in te nemen in de printmailer markt in Nederland. ‘Onze basis wordt gevormd door een gedegen vakkennis uiteraard, maar zeker ook door een solide ICT-infrastructuur. Zonder dat kom je er niet meer tegenwoordig’,  aldus Joop Agterberg, directeur Impress. Die ICT-basis wordt vooral vorm gegeven door Eddoc Weaver,  geavanceerde output management software die Impress, maar eigenlijk elke printmailer, in staat stelt een maximale dienstverlening te garanderen, met optimale flexibiliteit, rendement, klantgerichtheid en inzet van mensen en middelen.

Printmailers hebben het niet makkelijk vandaag de dag, aldus Impress-oprichter en mededirecteur Koos Halkes. ‘Er zijn veel veranderingen gaande: individualisering van de markt en steeds weer wisselende wensen van de klanten noodzaken ons als dienstverlener om flexibel te zijn en te blijven. Je wilt steeds kunnen voldoen aan de wensen van de klant en toch als organisatie zelf ook optimaal renderen. Daarvoor moet je uitgerust zijn met de modernste en beste middelen en een goede ICT-infrastructuur is er daarvan één. Alleen daarmee kun je blijven innoveren en nieuwe diensten aanbieden als printmailer. En alleen daardoor kun je je klanten steeds weer opnieuw het beste bieden.’

Het eind van alle veranderingen is ook nog niet in zicht, volgens Agterberg. ‘Er staan nog veel meer veranderingen op stapel in de markt. We gaan naar een wereld vol met geïndividualiseerde informatie, naar beeldpersonalisatie, naar Quick Response (QR) coding op visitekaartjes, we gaan, kortom, naar een totale crossmediale wereld. Stel je voor dat je straks een brief krijgt met daarin een QR code waaraan een videoboodschap is gekoppeld en waarmee je direct op de ‘landing page’ van een website belandt die je een puur persoonlijke aanbieding doet. Of naar een Goede Doelen site leidt, of naar… noem het maar op. Alles kan, als je maar beschikt over de juiste technologie, de juiste middelen en een beetje fantasie.’

Impress is erg actief in de transactionele wereld. Het verzenden van rekeningen, (abonnement- of pensioen)overzichten etc. is nog altijd een substantieel deel van het werk van een printmailer. Halkes: ‘Als verzender van grote hoeveelheden content – zowel op papier als digitaal – wil je natuurlijk optimaal gebruik kunnen maken van de ruimte op de drager van de content. Als je die boodschap dan toch verstuurt kun je er door gebruik van de Dynamic TransPromo module van Eddoc Weaver een boodschap aan toevoegen in de vorm van een aanbieding. Of met Dynamic QR Code kun je een marketingactie in gang zetten. Dan  bespaar je in ieder geval al veel kosten door meerdere boodschappen te combineren en ze niet apart te verzenden. Bovendien kunnen we door de Eddoc Weaver Postal Sorter module ook nog eens per document de meest voordelige verzender selecteren.’ En dat is slechts een deel van de functionaliteit van de Eddoc Weaver software. Agterberg: ‘Deze geavanceerde software stelt ons in staat om net zo flexibel te zijn met het transactiedocument als met documenten en andere output in de marketingomgeving. De data van de klant wordt afgeleverd, of is vaak al bij ons, en de software zorgt, plat gezegd, voor de conversie en de verwerking naar de juiste vorm van output. Het gemak en de eenvoud waarmee je allerlei verschillende instellingen kunt aanpassen – ook nog last minute –  is nog het mooist in deze software. Dat geeft ons de gewenste flexibiliteit en biedt toegevoegde waarde aan onze klanten.’

Uiteindelijk gaat het om toegevoegde waarde voor de klant. Dat printje of dat pdf’je maken kunnen wel meer bedrijven, maar wat kun je nog meer om het voor die klant aantrekkelijk te maken om met jou in zee te gaan? Dat wordt in grote mate bepaald door de mogelijkheid meer met die klanten van je klanten te communiceren.

‘Juist dat flexibiliteitsaspect heeft de keuze voor Eddoc Weaver bepaald’, aldus Halkes nog maar eens enthousiast. ‘In de wereld van de DM kon al veel, maar door deze Eddoc Weaver software liggen die mogelijkheden nu ook voor het grijpen in de transactionele wereld. Die verfijning in het dienstenaanbod is voor ons een waarborg voor de toekomst. Een gezonde toekomst.’

Rate this post

Print Friendly