Eindhoven, 11 juli 2011 – SNS Securities heeft VDD IQware, ontwikkelaar en leverancier van het ECM-systeem Hyarchis.Net, ingeschakeld voor een omvangrijk scanproject. VDD IQware verzorgt deze maand de digitalisering van klantdossiers van de effectenspecialist. SNS Securities werkt al volledig met digitale dossiers en heeft de beschikking over een eigen scanstraat. Door recent overgekomen papieren dossiers, als gevolg van een samenvoeging van bedrijfsonderdelen, bestaat dit separate scanproject uit het digitaliseren van een grote hoeveelheid klantdossiers. De keuze tussen zelf doen of uitbesteden was op basis van de factor tijd snel gemaakt; VDD IQware kan het scanproject namelijk binnen vier weken uitvoeren. Daarnaast gaf de praktische, ad hoc toegang tot de dossiers via de webportal van VDD IQware gedurende het scantraject de doorslag voor de uitbesteding.

Marthy Conijn, Hoofd cliëntadministratie bij SNS Securities: “De aanpak van VDD IQware is snel en professioneel. Dat was voor ons doorslaggevend om dit omvangrijke project niet in eigen beheer uit te voeren. De oplossing is eenvoudig en doeltreffend; VDD IQware scant de volledige papieren dossiers en levert deze digitaal aan. Alle digitale dossiers kunnen we straks zelf eenduidig koppelen aan de klant en het dossiernummer in ons systeem. Mochten we tijdens het scantraject toegang willen tot een dossier, dan is die beschikbaar via een webportal. Dossiers die nog niet zijn gescand kunnen zelfs ad hoc voorrang krijgen. Het werken met digitale dossiers vormt een belangrijk onderdeel van onze interne bedrijfsvoering. Het is efficiënter, duurzamer en veiliger dan papier en bespaart bovendien veel ruimte.”

“We zien steeds vaker dat bedrijven op zoek zijn naar efficiënte, snelle oplossingen om hun papieren dossiers te digitaliseren”, legt Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware uit. “Niet alleen om ruimte, maar ook om kosten te besparen. Met onze uitgebreide, moderne scanstraat kunnen wij daar – vaak al in korte tijd – een oplossing voor bieden. Operationele processen bij de klant lopen ongehinderd door, zodat klanten geen vertraging oplopen door het digitaliseringsproject.”

Rate this post

Print Friendly