Amsterdam, 9 juni 2011 – Basware introduceert Basware Catalogs, een volledige catalogusdienst die een directe en verbeterde connectie biedt tussen afnemers en leveranciers via Basware Open Network. Leveranciers kunnen zo eenvoudig klantgerichte catalogi aanmaken en gemakkelijk bijwerken, waarmee zij hun dienstverlening richting klanten verbeteren. In combinatie met Basware Open Network stelt Basware Catalogs bedrijven in staat om handel te drijven met meerdere leveranciers wereldwijd.

Het up-to-date houden van digitale productcatalogi is vaak een uitdaging voor bedrijven die e-Procurement in de bedrijfsvoering hebben opgenomen. Basware Catalogs biedt afnemers toegang tot gespecificeerde en relevante catalogi. Hierbij stelt het Open Network de afnemende organisaties in staat om catalogi van andere bedrijven wereldwijd te ontvangen. Naast de verbeterde catalogusinhoud zullen bedrijven diverse voordelen ervaren: overbodige aankopen nemen af en contractvoorwaarden én uitgavenpatronen zullen inzichtelijker worden.

Basware Catalogs omvat onder meer een afnemer/leverancier tool, professionele leveranciersactivatiediensten en de mogelijkheid tot een wereldwijd handelsnetwerk toe te treden. Bedrijven hebben ook voordeel van Basware’s expertise om leveranciers aan te sporen tot het gebruik van catalogustools. Hiermee worden organisaties in staat gesteld hun digitale catalogusaankopen uit te breiden en facturen digitaal te versturen en te ontvangen. Met Basware Catalogs worden aankopende organisaties aangespoord om bij prefered suppliers af te nemen tegen contractprijzen, en de inkoopafdeling hoeft zich nu alleen nog maar te focussen op de catalogusinhoud. Deze dienst verbetert het automatiseringsniveau binnen het inkoopproces: een gegeven waarvan 62% van de financiële professionals gelooft dat het de winstgevendheid zal verbeteren.

Basware Catalogs is een unieke dienst en is via Basware Open Network beschikbaar, dat 320.000 actieve afnemers en leveranciers én 110 onafhankelijke wereldwijde partners telt. Het geeft bedrijven toegang tot een wereldwijd netwerk dat verschillende dataformaten ondersteunt waardoor bedrijven niet langer beperkt worden door traditionele en gesloten netwerken waarin met beperkte documentenformaten wordt gewerkt. Het biedt afnemers en leveranciers de mogelijkheid om voordeel te halen uit een inter-operabel platform. Afnemers halen het maximale uit hun uitgave binnen deze open community en kunnen een goede relatie met hun klanten opbouwen. Aan de andere kant ervaren leveranciers ook grote voordelen: zij kunnen makkelijk catalogi opzetten en bijhouden, waarmee een up-to-date aanbod wordt gegarandeerd. Daarnaast kunnen zij klantspecifieke catalogi opzetten en deze op het netwerk plaatsen. Hiermee kunnen prijsafspraken voor specifieke klanten worden bekeken, wat ten goede komt aan de serviceverlening richting de klant en omzetverhoging voor leveranciers oplevert.

Jörgen Hensgens, Vice President Benelux, voegt toe: “Inzicht in uitgaven is een prioriteit voor iedere organisatie, en afnemers willen voordeel behalen uit de preferred supplier-relatie en zo het maximale uit hun aankopen halen. Door het aanbieden van een volledige catalogusdienst krijgen bedrijven een betere budgetcontrole en brengen zij het aantal onnodige aankopen terug. Vanuit het leveranciersoogpunt kan het de verkoop stimuleren en de langdurige klantrelatie verbeteren. Daarnaast vergemakkelijkt het de mogelijkheid de catalogusinhoud bij te houden. Wat onze aanpak uniek maakt, is hoe we deze functionaliteit en ons serviceniveau combineren met ons Open Network ongeacht het geografische ligging en de reeds aanwezige technologie.”

Rate this post

Print Friendly