Veenman vindt in Intercambio partner voor office supplies

Capelle a/d IJssel, mei 2011 – Veenman, de grootste onafhankelijke leverancier van afdrukapparatuur en document-managementoplossingen in Nederland, gaat vanaf medio juni 2011 een breed assortiment aan kantoorbenodigdheden aanbieden. Intercambio is geselecteerd als strategische partner. Met de ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst komt de assortimentsverbreding van Veenman in de implementatiefase.

De voorbereidingen voor de lancering van de webshop voor kantoorbenodigdheden zijn in volle gang. Veenman gaat in aanvulling op kantoorpapier, cartridges en andere printbenodigdheden circa 10.000 andere kantoorartikelen aanbieden, waaronder ook facilitaire en cateringproducten. Hiertoe is leverancier Intercambio toegevoegd aan het lijstje strategische partners.

Robbert de Bles, Manager Office Supplies van Veenman: “Wij willen graag de mogelijkheid bieden tot one-stop-shopping waar onze klanten om hebben gevraagd. De uitbreiding van ons assortiment past goed in ons bedrijfsmodel dat is gericht op het ontzorgen van onze klanten.” Het beschikbaar stellen van een Veenman webshop waarop bestellingen kunnen worden geplaatst voor zo’n beetje alles wat maar nodig is voor kantoor, biedt klanten de mogelijkheid om hun interne processen verder te stroomlijnen. Leveringen vinden binnen 24 uur plaats op locatie, terwijl de administratie en facturatie zoveel mogelijk geautomatiseerd en gecentraliseerd plaatsvinden.

Intercambio is door Veenman geselecteerd op basis van onder andere het zeer uitgebreide assortiment, de uitstekende logistieke ondersteuning en de kennis die het bedrijf inbrengt op het gebied van technologie. Veenman is met deze partner in staat om bestellingen naadloos te integreren in bestaande logistieke en administratieve lijnen. Vanuit één platform kunnen zowel artikelen uit het bestaande assortiment van Veenman worden aangeboden alsook de kantoorbenodigdheden die zullen worden toegevoegd.

Naar verwachting zal de nieuwe webshop van Veenman in de loop van de komende weken klaar zijn voor gebruik. Klanten van Veenman kunnen dan zeer snel gebruik gaan maken van de mogelijkheid om meer inkoopactiviteiten te concentreren bij hun vertrouwde leverancier.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Hans van Dam, Marketing Manager. Tel: 010 – 284 62 95 Mobiel: 06 – 21 82 43 02

Over Veenman

Veenman is onafhankelijk leverancier van Xerox en HP afdruksystemen en documentmanagement oplossingen, zoals inkoop factuurmanagement, digitaal archiveren en printerpark beheer. Oplossingen die zorgen voor efficiënt documentenbeheer. In ruim 90 jaar is Veenman uitgegroeid tot het meest moderne concern in de branche. Het hoofdkantoor van Veenman staat in Capelle aan den IJssel. Daarnaast zijn er vestigingen in Amsterdam, Best, Utrecht en Zwolle. Veenman telt circa 300 medewerkers. De onderneming maakt deel uit van Xerox Corporation. www.veenman.nl

Over Intercambio

Intercambio, het indirect kanaal van Staples, levert van oudsher, als importbedrijf en groothandel, kantoorartikelen en computersupplies aan de Nederlandse vakhandel. De onderneming levert een aantal (merk)producten, zoals Ideal (papiervernietigers en snijmachines), l’Oblique (archiveringssystemen), Efficiënta en Valrex (planningssystemen).

Tegenwoordig is Intercambio vooral actief met totaalconcepten om als groothandel alle denkbare gebruiks- en verbruiksartikelen voor op kantoor/werkplek te leveren aan een geselecteerde groep partners (kantoorvakhandelaren). Het productassortiment van Intercambio is daarom erg divers en bestaat naast kantoorartikelen, papier en computer supplies ook uit hygiëne- en cateringproducten en printmanagement oplossingen. Het gaat hierbij om A-merken en maatschappelijk verantwoorde producten.

Intercambio is een onderdeel van Staples en is daarmee in staat om 1 totaalconcept te leveren vanuit een zeer geavanceerd distributiecentrum. Bestellingen kunnen daardoor binnen 24 uur bij klanten van de partners geleverd worden.

Rate this post

Print Friendly