Hypotheekverstrekker Obvion schakelt VDD IQware, ontwikkelaar en leverancier van het Enterprise Content Management systeem Hyarchis.Net, in voor de uitwijk van haar scanfaciliteiten in geval van een calamiteit. Met behulp van de Scan Recovery Service van VDD IQware kan Obvion het scannen van alle post en hypotheekstukken binnen acht uur hervatten. Door gebruik te maken van haar eigen complete en continu operationele scanstraat waarborgt VDD IQware de continuïteit van het primaire proces van Obvion. Dit houdt in dat de inkomende poststroom of documenten en dossiers van Obvion door VDD IQware worden opgeschoond, geïndexeerd en gescand. Na verwerking worden de documenten automatisch aan Obvion aangeboden voor de verdere afhandeling van het acceptatieproces.

“Obvion staat voor onbezorgd wonen en wil onder alle omstandigheden een perfecte service bieden aan de klant en aan het intermediair, dus ook in het geval van een calamiteit”, legt John Maes, manager Operations bij Obvion uit. “Scannen maakt binnen Obvion deel uit van het primaire proces van aanvragen en verstrekken van hypotheken. Dit proces moet dan ook onder alle omstandigheden zijn geborgd. De Scan Recovery Service van VDD IQware is daarom onderdeel van ons bedrijfsbrede Business Continuity Plan. Onze ervaringen met de scanners, scansoftware, service en support van VDD IQware maakte de keuze voor de uitwijkservice een logische volgende stap.”

“De VDD IQware scanstraat is een operationele omgeving die volledig kan worden ingericht conform de situatie en wensen van de klant”, legt Serge Leclercq, commercieel directeur van VDD IQware uit. “We zijn de enige partij in Nederland die een uitwijkservice voor scanprocessen aanbiedt. Niet alleen voor Obvion, maar voor veel bedrijven maakt het digitaal verwerken van documenten en correspondentie deel uit van de core business. Als zich een calamiteit voordoet willen zij dus niet dat dit kritieke proces komt stil te staan. De scanuitwijkprocedure wordt periodiek getest, zodat we Obvion ook kunnen garanderen dat, zodra zich een calamiteit voordoet, het scanproces in korte tijd weer up & running is, zonder concessies te doen aan hun werkwijze en kwaliteit.”

Rate this post

Print Friendly