ARNHEM, 3 mei 2011.- MultiCopy | The Communication Company in Arnhem/Zwolle heeft een totaalconcept in crossmedia ontwikkeld voor de communicatie tijdens het Bevrijdingsfestival Overijssel (BFO) 2011 in Zwolle. Met behulp van dit concept zullen bezoekers van het festival continu over de meest actuele informatie beschikken.

Op 5 mei 2011 vindt de 21ste editie van Bevrijdingsfestival Overijssel plaats. Met 7 podia, meer dan 60 optredens, 850 vrijwilligers, 150.000 bezoekers en veel inhoudelijke projecten is BFO nagenoeg het grootste evenement van Nederland op 5 mei. Het is belangrijk voor de organisatie om rechtstreeks met de bezoekers te kunnen communiceren. Naast communicatie omtrent bereikbaarheid en huisregels van het festival, moeten ook last-minute wijzigingen in het programma en overige mededelingen zo snel mogelijk de 150.000 bezoekers bereiken.

Annemien Brugging van Niek van der Sprong Culturele Producties is zeer tevreden over de samenwerking: “ Voor een festival als BFO zijn we continu op zoek naar de beste manier om met de bezoekers te communiceren. Het is MultiCopy | The Communication Company gelukt om social media, mobiele communicatie en een handig programmaboekje op een prikkelende manier te combineren.”

MultiCopy Arnhem/Zwolle heeft voor BFO een totaalconcept ontwikkeld, waarbij een aantal traditionele communicatiemiddelen gecombineerd zijn met nieuwe media en waarbij informatie zowel on- als offline te zien is. Bij aankomst op het centraal station en centrale toegangswegen ontvangen bezoekers een BooQi. Een handzaam boekje dat gemakkelijk mee te nemen is, en uitgevouwen een schat aan informatie over het festival bevat.

Daarnaast heeft MultiCopy Arnhem/Zwolle “BFO 2011 Mobile” ontwikkeld, dat als mobiele portal voor de bezoekers fungeert. Op deze minisite worden alle social media omtrent BFO 2011 verzameld, maar kan men ook via het YouTube kanaal de laatste video’s bekijken.

De minisite “BFO 2011 Mobile” kan bereikt worden via een QR-code die onder andere op een grote hoeveelheid posters en in de BooQi’s gedrukt staat. Door middel van een QR-reader op de mobiele telefoon kan de code worden gescand en zal de website worden getoond.

General Manager Christian Pelman van MultiCopy Arnhem/Zwolle: “ De crossmediale aanpak, waarbij BooQi’s, posters en een mobiele site door een QR-code in huisstijl aan elkaar gekoppeld zijn, biedt toegevoegde communicatiewaarde voor een fantastisch evenement als BFO.”

Rate this post

Print Friendly