’s-Hertogenbosch, 24 februari 2011 – Ricoh Company, Ltd. (Ricoh) en Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) hebben een wereldwijde strategische samenwerking aangekondigd. De eerste stap is het internationale distributiecontract voor Ricoh’s production printing-portfolio. Met deze overeenkomst kan Heidelberg het nieuwste full colour productiesysteem van Ricoh, de Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, verkopen. Dit strategische internationale partnerschap, inclusief service en support van Ricoh, gaat vanaf april 2011 in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland van start. Daarna wordt de samenwerking gefaseerd uitgebreid in andere landen in de periode naar drupa 2012.

Digitaal drukken blijft een groeiende markt aangezien grafische bedrijven hun businessmodel blijven uitbreiden met marketingservices en er een toenemende vraag naar kleinere oplagen in kleur en snellere levertijden is. Offsetdrukkers zijn steeds vaker op zoek naar mogelijkheden om hun portfolio compleet te maken met een flexibele digitale oplossing die naadloos in hun bestaande productieomgeving past. Het partnerschap tussen Ricoh en Heidelberg helpt bedrijven bij de groei van hun business en stelt ze in staat hun klanten meer flexibiliteit te bieden met Ricoh’s nieuwste printtechnologie.

Beide organisaties bieden toegevoegde waarde, zodat hun klanten winstgevend zijn en blijven. Het internationale distributiecontract is de eerste stap in deze strategische samenwerking. Prinect, de workflow-oplossing van Heidelberg, wordt in de toekomstplannen van Heidelberg en Ricoh opgenomen. Daarnaast zullen er ook gezamenlijke activiteiten voor de ontwikkeling van toekomstige printapplicaties plaatsvinden.

Shiro Kondo, President en CEO van Ricoh Company, Ltd. zegt: “In het hedendaagse klimaat is het belangrijk dat grafische bedrijven de juiste technologie hebben om veelzijdig te zijn en zowel de vraag naar grotere als kleinere drukwerkopdrachten te kunnen verwerken. Heidelberg is een gevestigde naam in de grafimediamarkt en dit partnerschap toont haar vertrouwen in onze digitale technologie en ons vermogen om aan de behoeften van de grafische markt te voldoen. Samen staan we sterk om ondernemingen te steunen die hun bestaande producten en diensten uit willen breiden met een digitale oplossing.”

Bernhard Schreier, CEO van Heidelberg zegt: “Met Ricoh, een rijzende ster in production printing, hebben we de ideale strategische partner gevonden die onze waarden van focus op klanten, duurzaamheid, innovatie, kwaliteit en klantenservice deelt. Door ons offset portfolio, inclusief Anicolor technologie, met nieuwe digitale productiesystemen uit te breiden, bieden wij onze klanten de combinatie van de beste offset en digitale printtechnologie. Onze klanten kunnen nu ook variabele data printen en kleine oplagen tegen een scherpe prijs aanbieden, naast het kostenefficiënt produceren in offset. Met dit nieuwe partnerschap kunnen we in een breder spectrum van hybride toepassingen, d.w.z. de combinatie van offset en digitaal, aan de eisen van de klant voldoen.”

De wereldpremière van het nieuwe strategische partnerschap tussen Heidelberg en Ricoh vindt plaats tijdens de digi:media beurs van 7-9 april 2011 in Düsseldorf, Duitsland. De bezoekers ontdekken live het gehele productieproces; van het aanleveren van opdrachten via web-to-print, Prinect workflowintegratie gecombineerd met de Heidelberg Anicolor en de Ricoh Pro C901 tot de afwerking met Stahlfolder en Eurobind voor perfecte boek- en mailingproducties.

De eerste gezamenlijke persconferentie van Ricoh en Heidelberg is van 12.00 uur tot 14.00 uur CET op 6 april 2011 bij digi:media in Düsseldorf, Duitsland.

Rate this post

Print Friendly