ACS, A Xerox Company, breidt wereldwijde dienstverlening uit met de Europese acquisitie van Unamic/HCN


Dallas, 21 februari 2011– Affiliated Computer Services (ACS), A Xerox Company (NYSE: XRX), heeft vandaag een definitieve overeenkomst aangekondigd om Unamic/HCN, de grootste onafhankelijke dienstverlener op het gebied van customer care activiteiten in de Benelux, over te nemen.

Unamic/HCN levert dienstverlening aan een groot en gevarieerd aantal opdrachtgevers met activiteiten als klantenservice, technische helpdesk en, meer recent, het voor opdrachtgevers monitoren van social media. De focus van Unamic/HCN op de Nederlands- en Franstalige markten in de Benelux en de snel groeiende lokale Turkse markt zorgt voor een uitbreiding van de customer care dienstverlening van ACS in Nederland, België, Turkije en Suriname.

Deze overeenkomst is de eerste acquisitie van ACS in de Europese customer care markt en bouwt verder op de wereldwijde dienstverlening van het bedrijf met een management team met regionale marktexpertise. De transactie wordt definitief na afronding van de voor beursgenoteerde ondernemingen geldende condities.

“De opdrachtgevers van Unamic/HCN zullen snel de voordelen van deze acquisitie ervaren als ze toegang krijgen tot de uitgebreide mogelijkheden van onze gezamenlijke bedrijven”, zegt Chris Tranquill, group president van ACS business processing solutions group. “Voor ACS is dit een belangrijke stap in de uitbreiding van onze wereldwijde dienstverlening, waardoor we klanten meer en betere mogelijkheden kunnen bieden.”

De Nederlandstalige markt voor het afhandelen en verwerken van klantcontacten is een van de meest vooruitstrevende in Europa op het gebied van technologie en bedrijfsprocessen. De veertien vestigingen en 2200 medewerkers van Unamic/HCN gaan deel uitmaken van de groeiende customer care services business unit van ACS in opkomende internationale markten. Na afronding van de acquisitie zal het bedrijf verder gaan onder de naam ‘Unamic/HCN, A Xerox Company’

“Unamic/HCN en ACS vormen een ideale match omdat beide innovatieve diensten aanbieden waarmee ze hun klanten kunnen helpen”, aldus Simon Verzijl, managing director of Unamic/HCN. “We delen dezelfde bedrijfscultuur waarbij de klant centraal staat en een businessmodel dat zich richt op een gedifferentieerde klantportefeuille.”

De expertise van Unamic/HCN in de taalgebieden Nederlands, Frans, Vlaams en Turks dragen bij aan het brede talenscala van ACS. ACS verzorgt momenteel klantencontactdiensten in twintig talen vanuit 140 locaties wereldwijd, waaronder de Verenigde Staten, Spanje, Jamaica, Argentinië en de Filippijnen. De 38.000 customer care medewerkers van het bedrijf handelen dagelijks meer dan 1,6 miljoen telefonische klantcontacten af.

Unamic/HCN’s bedrijfsonderdeel Any-G is geen onderdeel van de acquisitie en zal zelfstandig blijven opereren.

Rate this post

Print Friendly