Amsterdam, 14 februari 2011 – Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, is uitgeroepen tot leider in Dynamic Case Management (DCM) in het rapport ‘The Forrester Wave™: Dynamic Case Management Q1 2011’ van 31 januari 2011. De Pega-oplossing is erkend voor haar dynamische mogelijkheden.

Volgens het rapport behaalt Pegasystems de hoge positie vanwege de dynamische Build for Change-mogelijkheden, case handling en sturingsmogelijkheden en de automation- en event managementmogelijkheden. Het rapport stelt dat “Pegasystems uitblinkt met sterke mogelijkheden in alle procesgebieden – met name service requests – en ondersteund wordt door een geavanceerde rules engine die case progressie automatiseert.”1

“Bedrijven gebruiken DCM (Dynamic Case Management)-oplossingen om ongestructureerde processen aan te pakken ten behoeve van informatieverzoeken van klanten en burgers, incidentele uitzonderingen binnen onderzoeken op te sporen en te automatiseren en tegemoet te komen aan nieuwe compliance-eisen van een groeiend aantal, steeds strengere regelgevers,“ stelt het rapport. “De DCM-aanpak staat in contrast met de meer traditionele BPM-methoden waar de nadruk meer ligt op de case dan op definiëren van een individueel proces. In plaats van taken op te sporen volgens een standaardproces, zorgen DCM-producten ervoor dat meerdere processen het beheer van een individuele case beïnvloeden.” 1

Het rapport geeft ook aan dat Pegasystems bijzonder sterk is op het gebied van service requests, vooral met de toevoeging van voorspellende analyse- en domeinexpertise dankzij de overname van Chordiant Software. Het onderliggende vermogen van de rules engine zorgt ervoor dat de caseflow stapsgewijs wordt geautomatiseerd. Pegasystems bevindt zich in een goede positie om verdere verbeteringen van dynamische case-mogelijkheden te ontwikkelen. Dynamic Case Management is uitgegroeid tot een belangrijke prioriteit voor de leverancier in zijn streven om flexibiliteit te bieden binnen een legacy omgeving bestaande uit zelfgemaakte applicaties en pakketten door middel van geavanceerde support op basis van rules en cases.1

Pegasystems was één van de 25 leveranciers die werden geëvalueerd. De 57evaluatiecriteria bevatten feedback van 30 eindgebruikerorganisaties. Forrester stelde het rapport op om de status van de markt vast te stellen en na te gaan hoe goed Dynamic Case Management-leveranciers kunnen inspelen op de behoeften van klanten. Forrester riep daarvoor klantreferenties op, voerde hands-on lab evaluaties uit en nam leverancierenquêtes af.

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems:

“Onze wereldwijde klanten profiteren al jaren van onze core case managementmogelijkheden voor een snelle return on investment binnen hun organisaties. Ze ervaren snelle businessvoordelen van ons geïntegreerde platform voor het beheren van bedrijfsprocessen, klantenservice en callcenter-interacties samen met gestructureerde en ongestructureerde case workflows. We zijn tevens voortdurend bezig met innovatie en de toevoeging van voorspellende analysemogelijkheden maakt ons nog waardevoller voor klanten. Wij vinden het veelzeggend dat Pega’s portfolio door Forrester als enige product is erkend als leider in drie afzonderlijke categorieën, waaronder onze vermelding in The Forrester Wave: CRM Suites Customer Service Solutions2 en The Forrester Wave: Business Process Management Suites3.”

Rate this post

Print Friendly